Skate 4? Nie, to Session. Gra, którą warto mieć na oku

Skate 4? Nie, to Session. Gra, którą warto mieć na oku22.11.2017 10:08
Maciej Kowalik

Zbiórka na Kickstarterze idzie jej jak grind po stromym, dobrze nasmarowanym murku.

Session wyglądało fajnie już od jakiegoś czasu, gdy rozmaite zapowiedzi zwiastowały start ściepy, ale wolałem nie zapeszać. Dziś odpaliłem sobie na chwilę demko, które każdy może pobrać ze strony Kickstartera i zamierzam kibicować temu projektowi.

Mimo tego, że demo u mnie ledwo działa, pokazuje wyraźne inspiracje serią Skate w podejściu do jazdy na desce i wykonywania trików. Choć na przykład skręca się tu... triggerami. A każda z gałek odpowiada jednej nodze. By zrobić ollie, przykucamy prawym analogiem, a wybijamy się lewym. Dziwnie, ale nie mam nic przeciwko konieczności uczenia się gry jeśli zdaniem autorów taki system przełoży się na świeżą porcję frajdy z jazdy i trików.

[kickstarter id="https://www.kickstarter.com/projects/100195109/session-skateboarding-simulation-game-by-crea-ture"]

Inspiracje Skate widać też w możliwości wzięcia dechy pod pachę czy ustawienia sobie znacznika sesji. A w temacie podejścia do jazdy na desce Session idzie nawet dalej, bo tu nie będzie żadnych punktów za triki. Umiejętności zawodnika będą wynikać z jego wprawy w danej kategorii trików. Im więcej flipów zrobimy, tym lepsi w tym będziemy itd. Ale jest haczyk.

Lektura Kickstartera pozwala znaleźć uzasadnienie dla tytułu. Autorzy chcą w swojej grze stworzyć wirtualną społeczność skaterów, których techniczny model jazdy i realistyczna fizyka zachęci do upamiętniania swoich sesji na filmikach. Planowany jest nawet tryb "kamerzysty", w którym jeden gracz popisuje się swoim combosem, a drugi stara się to wszystko jak najfajniej nakręcić.

[1/2]
[2/2]

Fanów arcade'u spod znaku Tony'ego Hawka coś takiego kręcić nie musi, ale dlatego w tytule notki wspominam o Skate. Tam sama jazda i doskonalenie czystych kombinacji były źródłem frajdy. Session wydaje się iść z tą ideą o krok dalej, jeszcze oddalając się od tłumów czekających na skoki nad wieżowcami i combosy za milion punktów.

Póki co zbiórka idzie świetnie. Zebrano już ponad połowe z 80 tysięcy dolarów kanadyjskich. Ale warto zauważyć, że wiele z podstawowych rzeczy kryje się w dodatkowych celach. Podstawowa kwota ma pomóc doszlifować przede wszystkim tryb filmowania i edycji video. Rampy znajdą się w grze po przekroczeniu 205 tysięcy, sieciowy multiplayer wymaga 360 tysięcy, tryb fabularny 510 tysięcy (to jakieś 400 tysięcy amerykańskich dolarów).

[1/2]
[2/2]

Autorzy piszą, że zabezpieczyli już fundusze, by gra mogła w przyszłym roku trafić do wczesnego dostępu na Steamie i Xboksie One, co powinno się wydarzyć w drugim kwartale przyszłego roku. Demo pokazuje, że projekt faktycznie istnieje i sporo już się w nim dzieje. Budzi się we mnie optymista.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.