Seria Call of Duty osiągnęła pułap 300 milionów sprzedanych egzemplarzy

Seria Call of Duty osiągnęła pułap 300 milionów sprzedanych egzemplarzy07.05.2019 09:00
Krzysztof Kempski

Narzekamy regularnie, ale jednak co roku wielu dalej kupuje...

Wielu graczy regularnie narzeka na odtwórczość kolejnych gier z serii Call of Duty i wypatruje momentu, gdy na Activision spadnie wreszcie kara za kolejne odgrzewane kotlety. Wygląda jednak na to, że seria jeszcze długo nie wybierze sie na emeryturę. Firma pochwaliła się niedawno sprzedaniem 300 milionów egzemplarzy gier z tej serii. To imponujący wynik, który czyni przy okazji Call of Duty najlepiej sprzedającą się serią gier w historii niewyprodukowaną przez Nintendo.

Cyklowi od Activision ciężko będzie bowiem zbliżyć się do prowadzących w zestawieniach Pokemonów oraz Mario. Tuż za plecami CoD-a w zestawieniu znajduje się natomiast Grand Theft Auto, które rozeszło się w 280 milionach kopii. Gry od Rockstara wychodzą oczywiście rzadziej, choć ostatnia z nich, GTA V, w pojedynkę osiągnęła nakład ponad 100 milionów egzemplarzy.

Na serię Call of Duty składa się już 18 dużych odsłon i kilkanaście pobocznych, co daje średnią sprzedaż na poziomie 17 milionów kopii. Przy czym wiadomo, że tak naprawdę popularność tę napędziło dopiero pierwsze Modern Warfare. Od 2003 roku nie było przełomu października i listopada bez nowej części. Pogłoski o zbliżającej się śmierci cyklu są zatem jak zawsze przesadzone.

Activision pochwaliło się też raportem finansowym - dzięki sprzedaży gier oraz mikropłatnościom konta firmy zasiliła kwota 1,83 miliarda dolarów. Z tego aż 76% to przychody z dystrybucji cyfrowej - statystykę tę wywindowały głównie mikropłatności. Gigant zarobił zatem minimalnie mniej niż przed rokiem, ale pomimo ostatnich problemów na różnych polach, firma zdaje się być w dobrej kondycji. Prezentacja nowego Call of Duty zbliża się wielkimi krokami...

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.