Sea of Thieves prezentuje inne i potrzebne podejście do tematu międzysprzętowego grania

Sea of Thieves prezentuje inne i potrzebne podejście do tematu międzysprzętowego grania30.08.2017 13:40
Maciej Kowalik

Gdy jedni krzyczą o 4K i 60 fpsach, Rare obniża dolną poprzeczkę wymagań i zadziwia opcjami.

Wydaje się oczywiste, że gdy mówimy o międzysprzętowej rozgrywce, w 2017 roku w grę wchodzą cztery platformy, między którymi miałaby być uskuteczniana. PS4, Xbox One, Switch i PC. Przy czym PC rozumiemy tu przede wszystkim jako sprzęt co najmniej dorównujący mocą nowym iteracjom konsol Sony i Microsoftu.

O starszych i słabszych pecetach developerzy lubią zapominać, ale Rare zamierza zaprosić je do zabawy. Wiedzieliśmy, że Sea of Thieves umożliwi wspólne granie posiadaczom Xboksów One i pecetowcom, ale okazuje się, że potężny komp nie będzie wymagany. Bo czasem najwyższa rozdzielczość i płynność nie są największym priorytetem. Każdy pecetowiec musiał w swoim życiu godzić się na jakieś kompromisy, a możliwość ustawienia sobie jakości jaka nam wystarcza pozwalało skupić się na graniu.

Sea of Thieves - E3 2017 - 4K Gameplay Walkthrough

Oczywiście, że Sea of Thieves obsłuży na odpowiedniej maszynie 4K w płynniutkich 60 fpsach. Ale w przeciwieństwie do wielu nowych gier, Rare zamierza zadbać też o drugi koniec sprzętowego spektrum.

Ted Timmins powiedział PCGamerowi, że granica minimalnych wymagań wciąż jest obniżana.

Dodaje, że dzięki swojemu stylowi graficznemu gra nie traci uroku nawet w niższych rozdzielczościach. Mało tego, gra oficjalnie będzie wspierać rozdzielczość 540p, a Rare doda opcję blokady płynności na 15 fpsach.

No właśnie - dlaczego? Nie będzie optymalnie (eufemizm roku), ale grać się da. Warto pochwalić tak inkluzywne podejście w czasach, gdy liczy się tylko 4K, 60 fps i HDR, a każdy chce nam wcisnąć nowy sprzęt. Laptop, na którym piszę tę notkę wielu nowinek z 2018 roku raczej nie uciągnie, a wcale aż tak stary nie jest. Laptopy kupione do nauki czy pracy rzadko są przez developerów traktowane w kategoriach platformy do grania.

Dlatego fajnie, że Rare stara się zaprosić je do zabawy. Zwłaszcza, że liczba graczy będzie dla sukcesu tej gry ważna i hasło "im więcej, tym lepiej" pasuje jak ulał. Sea of Thieves zbawieniem od nudnych wykładów w 2018 roku? Hej, czemu nie?

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.