Samus ma powody do zmartwień. Metroid Prime: Federation Force to wtopa.

Samus ma powody do zmartwień. Metroid Prime: Federation Force to wtopa.01.09.2016 11:24
Adam Piechota

Nie jesteśmy szczególnie zaskoczeni.

Ej, ale kojarzycie, że kilkanaście dni temu Metroid obchodził swoje trzydziestolecie? Nintendo lubi przygotowywać na takie okazje specjalne tytuły. Popatrzcie tylko: Mario dostał fajowe Super Mario Maker, Link z delikatnym opóźnieniem dostanie The Legend of Zelda: Breath of the Wild. A Samus? "Samus niech się cmoknie w swoje kształtne cztery litery!" - ktoś musiał krzyknąć w Kioto, gdy na prezent dla trzydziestolatki wybrano Metroid Prime: Federation Force, budzący niechęć w fanach spin-off, nierozumiejący esencji tej serii. Metroid nigdy nie miał łatwo. Ale dzisiaj to prawdziwy fan zaśmieje się ostatni.

Bowiem przyjęcie Federation Force w Japonii (według zestawienia Nintendo Life) to po prostu słaby żart. Pamiętajmy, że tam seria nie cieszy się takim kultem, jak wśród amerykańskich graczy (podobnie jest ze Star Foxem), jednak nawet takie Other M (dyskusję o tym, na ile był to w ogóle Metroid, pozostawmy na inną okazję) w pierwszym tygodniu po debiucie wspięło się tam na trzecie miejsce, sprzedając ponad 45 tysięcy egzemplarzy. Sześć lat do przodu i mamy najbardziej spektakularną porażkę w dziejach tej serii, prawdopodobnie. Federation Force nie trafił nawet do pierwszej dwudziestki najgorętszych pozycji na japońskim rynku. Oznacza to, że sprzedał mniej kopii niż... Splatoon. Czyli mniej niż cztery i pół tysiąca.

Metroid Prime: Federation Force - Co-Op Trailer for Nintendo 3DS

Nie wiem, czy śmiać się, czy płakać, ponieważ ta porażka ma szansę jeszcze bardziej odłożyć w czasie prawdziwy powrót Samus (najlepiej, wiadomo, autorstwa Retro Studios). Ale wydaje mi się, że Nintendo naprawdę na nią zasłużyło. Trzeba jeszcze poczekać kilka dni, by sprawdzić, jakie wyniki osiągnie na anglojęzycznych rynkach, niemniej średnia ocen użytkowników na Metacriticu (4.9/10) i wspomnienie 24 tysięcy podpisów pod petycją o anulowanie (sic!) gry nie zapowiadają nagłego ocieplenia w tej relacji.

A Nintendo zasłużyło sobie, wymazując chociażby z Internetu rewelacyjny remake Metroida II, AM2R, o którym pisałem Wam jeszcze w lipcu. Tamta gra była dużo lepszym prezentem z okazji trzydziestolecia. Zamiast szargać wizerunkiem marki, uwspółcześniła jej słabsze ogniwo z Game Boya. Z klasą, która najwyraźniej wzbudziła zazdrość. A wystarczyło skontaktować się z niezależnym developerem i zaoferować mu wspólne wydanie remake'u w eShopie. Niech ta sytuacja posłuży Wam również jako wskazówka, dlaczego Federation Force nie doczeka się oficjalnej recenzji na Polygamii.

METROID PRIME FEDERATION FORCE REACTION

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.