"To będzie duże". Valve chce, aby wszyscy zostali autorami filmów animowanych

"To będzie duże". Valve chce, aby wszyscy zostali autorami filmów animowanych28.06.2012 09:58
marcindmjqtx

Wraz z premierą "Meet the Pyro" Valve ogłosiło istnienie Source Filmmaker, potężnego narzędzia do robienia filmów animowanych na silniku, który napędza takie gry jak Portal, Half-Life czy Team Fortress.

Jako osoba, której doświadczenie w robieniu filmów animowanych ogranicza się do zabaw edytorem map w WarCraft 3 (nie oglądaliście "Zasadzki na konwój"? Nie szkodzi, naprawdę), trochę brakuje mi słów na to, co Valve pokazało na niniejszym materiale:

Jest to to samo narzędzie, jakiego Valve używa do produkcji przerywników filmowych w swoich grach. Pozwala na manipulację mimiką, zachowaniem postaci, efektami, scenerią. Na najbardziej podstawowym poziomie można dzięki niemu stworzyć film przy użyciu gotowych elementów znanych choćby z TeamFortress 2.

Sztuczka polega na tym, że jest to też silnik, na którym powstają gry. Reżyser może więc kazać rozegrać swoim aktorom jakąś scenkę W GRZE, a następnie manipulować "nagranym" w ten sposób materiałem, na przykład wyrazem twarzy postaci czy bronią, jaką mieli w rękach.

Póki co SFM umożliwia pracę na elementach z TeamFortress 2. Z czasem pojawią się w nim także biblioteki postaci, przedmiotów i lokacji z innych gier Valve. Jeżeli ktoś zna się na modowaniu silnika Source, to będzie także w stanie dodawać swoje własne tekstury, modele etc.

Narzędzie będzie darmowe, obecnie znajduje się w fazie beta, jednakże Valve zastrzega sobie, że jeśli ktoś chce dzięki niemu zarabiać pieniądze, to musi to robić bez udziału elementów znanych z gier firmy.

Valve opublikowało już pierwszy poradnik jak korzystać z SFM, dostępny jest tutaj.

Wymagania sprzętowe SFM są następujące:

System: Windows 7 / Vista (Windows 7 64 bit sugerowane) Procesor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (lub wyżej) or AMD64X2 (lub wyżej) Pamięć: 2GB (4 GB rekomendowane) Dysk twardy: przynajmniej 15 GB miejsca na dysku Wideo: karta graficzna serii NVIDIA GeForce 200 lub lepsza,albo serii AMD Radeon 3000 lub lepsza (serie NVIDIA GeForce 400 lub AMD Radeon 5000 rekomendowane) Monitor: 1366 x 768 (1920 x 1080 sugerowane) Audio: kompatybilne z DirectX 9.0c

Źródło: Valve

Konrad Hildebrand

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.