Quantum Break najlepszą nową marką Microsoftu tej generacji. Jakich tytanów pokonał w tej zaciętej walce?

Quantum Break najlepszą nową marką Microsoftu tej generacji. Jakich tytanów pokonał w tej zaciętej walce?11.04.2016 20:11

Aaron Greenberg, szef działu marketingu Microsoft Game Studios, podziękował fanom na Twitterze za uczynienie z Quantum Breaka najlepiej się sprzedającej nowej marki Microsoftu tej generacji. Brzmi to ładnie, ale czy tak naprawdę cokolwiek oznacza?

Jak wynika z raportu firmy Chart-Track, Quantum Break był w ubiegłym tygodniu najlepiej się sprzedającą grą w Wielkiej Brytanii. Produkcji Remedy udało się zrzucić z pierwszego miejsca dotychczasowego lidera - Dirt Rally. Mimo że dzieło Codemasters dostępne jest aż na trzech platformach, Quantum Break osiągnął w minionym tygodniu wynik prawie dwukrotnie od niego lepszy. Poniżej pełna dziesiątka.

  1. Quantum Break
  2. Dirt Rally
  3. The Division
  4. FIFA 16
  5. Far Cry Primal
  6. Grand Theft Auto 5
  7. Call of Duty: Black Ops 3
  8. UFC 2
  9. Rainbow Six: Siege
  10. Star Wars: Battlefront

Oczywiście, jak to zwykle bywa, mowa jest tu wyłącznie o sprzedaży pudełkowej. W przypadku Quantum Breaka jest to dodatkowo o tyle istotne, że całkowicie eliminuje z rankingu wersję na PC. Ta dostępna jest wyłącznie w wersji cyfrowej za pośrednictwem Windows Store. Microsoft ma więc powody do świętowania, czego zresztą nie ukrywa.

W kilku kolejnych wypowiedziach Aaron Greenberg wyjaśnił, że nie chodzi tu jedynie o gry stworzone przez wewnętrzne studia Microsoftu, a o wszystkie, które zostały przez giganta z Redmond wydane. Dobrze, że to doprecyzował, w przeciwnym wypadku okazałoby się, że Quantum Break w walce o to zaszczytne miejsce pokonał gry w liczbie: 0.

Największe nowe marki, które wyszły w tej generacji sumptem Microsoft Game Studios to Ryse i Sunset Overdrive. Pierwszy okazał się sporym rozczarowaniem, drugi mimo dobrych recenzji i pozytywnego odbioru ze strony graczy nie stał się system sellerem takim, na jaki Microsoft liczył. Do tego stopnia, że już w tym miesiącu udostępniony zostanie za darmo abonentom Xbox Live Gold.

Poza tym wśród tytułów plasujących się w tej kategorii warto wymienić jeszcze Ori and the Blind Forest, Project Spark, LocoCycle czy Crimson Dragon. Listę uzupełniają Powerstar Golf, Xbox Fitness, Super Time Force, Kalimba, ScreamRide, Among the Sleep, Happy Wars, ReCore, Sea of Thieves, Gigantic i Cobalt (O NIE!). Nie jest więc wcale tak, że Quantum Break nie miał nic do pobicia, ale też trudno powiedzieć, by mierzył się z jakimiś tytanami.

Wszystko to nie są rzecz jasna powody, by deprecjonować wynik osiągnięty przez Quantum Breaka czy szydzić z wypowiedzi Greenberga. Mi zresztą osobiście bardzo do tego daleko - sam mocno trzymam kciuki za Finów, choćby dlatego, że chciałbym, by na rynku było jeszcze miejsce dla mocno fabularnych, liniowych (bo tak, to nic złego!) produkcji dla pojedynczego gracza. Za nic w świecie nie chciałbym, by za jakiś czas wychodziły już tylko sieciowe strzelanki i open worldy z milionem niepotrzebnych znajdziek i dodatków.

Ale tak czy inaczej entuzjazm Greenberga to niestety sam w sobie również bardziej działanie marketingowe niż dowód na jakikolwiek faktyczny sukces. O tym będzie można mówić najwcześniej za kilka tygodni, gdy wyhamuje sprzedaż napędzona przez kampanię reklamową i okaże się, czy gracze faktycznie na tytuły takie jak Quantum Break czekają. Sam przedstawiciel Microsoftu doskonale o tym wie i tylko temu służyć ma jego wypowiedź - by przekonać wszystkich niezdecydowanych, że gra Remedy faktycznie jest produktem wartym nabycia.

Ryse: Son of Rome Official E3 Gameplay Demo

A na koniec całkowita sprzedaż dwóch największych nowych marek Microsoftu w tej generacji konsol. Dane na podstawie serwisu VGChartz, który nie jest może wiarygodny w 100 procentach, ale daje niezły ogląd na skalę.

Ryse: 1,33 miliona

Sunset Overdrive: 1,07 miliona

W przypadku Quantum Breaka Microsoft liczy z pewnością na dużo, dużo więcej.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.