Q.U.B.E. 2 ukaże się w połowie marca

Q.U.B.E. 2 ukaże się w połowie marca13.02.2018 15:11
Joanna Pamięta - Borkowska

Za niespełna miesiąc wyruszymy w podróż z Amelią Cross.

Z Portalem jest trochę jak z Dark Souls – gra wyznaczyła pewien standard w swoim gatunku i wszystkie nowe produkcje będą do niej porównywane. Każda wredna SI kojarzyć się będzie z GlaDOS, a droid-kurdupelek z Wheatleyem.

Podobnego losu nie uniknęła Q.U.B.E. 2 studia Toxic Games. W co drugim artykule na temat ich projektu przynajmniej raz musiał paść tytuł Valve. Kiedy jednak popatrzy się na screeny, trudno uniknąć porównań. Mam tylko nadzieję, że chłopaki z Toxic z jednej strony sprostają wymaganiom graczy, a z drugiej – wydepczą własną ścieżkę w kategorii łamigłówek opartych na fizyce.

Pierwsza część pojawiła się w 2012 roku, a twórcami było trzech studentów Uniwersytetu w Newport. Gra została przyjęta dość ciepło, ale jako że pojawiła się niecały rok po Portal 2, zniknęła w jej cieniu. W tym roku ujrzymy drugą część, stworzoną na nowym silniku i z o wiele bardziej rozwiniętą fabułą.

O tym, czy Q.U.B.E. 2 okaże się czymś więcej niż poprzednia część, przekonamy się już za kilka tygodni, ponieważ na Twitterze studia pojawiła się data premiery – będzie to 13. marca. Gra zawita na PC, XboX One oraz PS4.

W Q.U.B.E. 2 wcielimy się w Amelię Cross, która w tajemniczych okolicznościach pojawia się na obcej planecie, w kompleksie zbudowanym z sześcianów. W przeciwieństwie do innej znanej cyfrowej pani archeolog (tej z warkoczem), Amelia nie dostanie całego arsenału broni, a tylko rękawice umożliwiające manipulację przedmiotami. Zatem pierwszą różnicę w stosunku do Portalu już mamy - zamiast portali, będziemy we wszystkie strony rzucać elementami wyposażenia wnętrz (też dobrze, jeśli dorzucą do tego możliwość rozbijania talerzy, to kupuję w ciemno!). Amelia nie zostanie pozostawiona sama sobie, ponieważ przez komunikator kontaktować się z nią będzie komandor Emma Sutcliffe. W trakcie rozgrywki poznamy historię obu pań, ale nadrzędnym celem będzie odkrycie tajemnicy kompleksu.

Żeby wrócić do domu, Amelia będzie musiała przedrzeć się przez całą masę łamigłówek upakowanych w 11. rozdziałach.

Deweloperzy z Toxic Games obiecują, że w przypadku niektórych zagadek istnieje kilka możliwych rozwiązań. Nieliniowość w grach tego typu jest rzadkością. Brzmi to bardzo obiecująco!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.