Przystawka do PlayStation VR rośnie w oczach. Co ma w środku?

Przystawka do PlayStation VR rośnie w oczach. Co ma w środku?22.12.2015 17:50
Paweł Olszewski

Processing Unit początkowo przypominał niewielki router. Teraz porównuje się go rozmiarami do Wii.

O PlayStation VR Processing Unit na początku listopada pisał już Patryk. Ta niepozorna i cichaczem zapowiedziana przez Sony "skrzyneczka" dedykowana wirtualnej rzeczywistości ma robić to, czego nie potrafi konsola stacjonarna - generować wysokiej jakości obraz w grach VR. PS4 miewa problemy Z 1080p w 60 fps-ach w 2D, podczas gdy akceptowalna jakość obrazu VR to 120 klatek na sekundę. Bez tego i odpowiedniej responsywności z goglami na głowie bardzo szybko można nabawić się mdłości. Konsola zdecydowanie potrzebuje więc dodatkowej mocy.

Ta znajdzie się w Processing Unit. Jeszcze do niedawna niewielkim pudełeczku, które im bliżej premiery, tym staje się większe. Najnowsze zdjęcia pokazują, że z niepozornej przystawki zrobiło się już coś przypominające Wii, a nikt nie powiedział, że jest to finalna wersja. Okazało się też, że urządzenie jest na tyle mocne, że posiada wbudowany wentylator. Ma też cały szereg wejść i wyjść. Sprzęt komunikuje się z "bazą" kablem USB. Ma wejście (wiadomo) i wyjście (do tzw. social screen) HDMI. Dzięki temu drugiemu można podpiąć jakiś monitor bądź telewizor i mieć podgląd na to, co dzieje się na wyświetlaczu PlayStation VR. Rozwiązanie jest więc też odpowiedzią na pojawiające się pewnie wśród rodziców pytanie jak kontrolować to, w co grają dzieci.

Wciąż nie wiemy jednak co dokładnie siedzi w Processing Unit. Teoria o niezbyt zaawansowanej technologii służącej tylko do  generowania klatek pośrednich (podbicie z wyjściowych 60 do 120) może nie wyczerpywać tematu. Bo czy wtedy sprzęt potrzebowałby aż takiej wentylacji i rozmiarów? 14 x 14 x 3,5 cm to naprawdę sporo. Wii ma 21 x 15  x 4 cm. Zaraz po premierze PlayStation 4 chwaliłem ten sprzęt za brak zewnętrznych zasilaczy i względną kompaktowość konstrukcji. Po premierze PlayStation VR najwidoczniej się to zmieni. Swoją drogą, ciekawe czy jak za X lat (miesięcy?) pojawi się PS4 Slim, to będzie miało już wbudowany Processing Unit, tak jak w przypadku PS2 Slim było z Network Adapterem.

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.