Przez krótką chwilę Larian "robił" Baldur's Gate'a III

Przez krótką chwilę Larian "robił" Baldur's Gate'a III05.10.2018 19:40

Po czym przyszła rzeczywistość i wszystko popsuła.

Z jakiegoś powodu wielką popularność w sieci zyskała dziś informacja, która pojawiła się na forum RPG Codex pod koniec września. Według niej studio Larian (odpowiedzialne ostatnio za świetnie przyjęte Divinity: Original Sin i kontynuację) miałoby pozyskać licencję Baldur's Gate i przypuszczalnie chcieć wykorzystać ją do stworzenia trzeciej części kultowego RPG.

Przez parę godzin myślałem wtedy, że ciekawie byłoby zobaczyć grę na tej licencji, stworzonej w trochę innej mechanice (wspomniane wcześniej ostatnie gry Lariana bazowały chociażby na turowej walce, a nie w czasie rzeczywistym z pauzą, jak BG). Choćby dlatego, że są elementy D&D, wynikające z papierowego źródła tego systemu, których trochę brakuje we współczesnych retro-RPG.

Jednym z nich jest chociażby system magii. Tak, może nieco nadmiernie skomplikowany, może zawierający zdecydowanie zbyt dużo czarów, ale też dzięki temu dużo bardziej wiarygodny jako element świata. Choćby dzięki temu, ze są w BG czary mniej użyteczne, albo wręcz "bezużyteczne", łatwiej uwierzyć, że magia jest czymś, co faktycznie istnieje w tym świecie - a nie jedynie częścią mechaniki gry.

Współczesne gry tego typu, tworzone w starym stylu, ale jednak według obecnej filozofii designu, zaprojektowane są... z jednej strony lepiej, bo bardziej jak gry wideo, ale z drugiej brakuje im przez to trochę tej niezwykłości. Każda umiejętność jest przydatna, przetestowana, jeżeli nawet jakaś okaże się za słaba albo za silna, to szybko jest to poprawiane w uaktualnieniach.

Oliwy do ognia plotek o Baldurze od Lariana dolał tweet Briana Fargo, w którym napisał on, że wie, kto pracuje aktualnie nad Baldur's Gate'em 3. Wszystko to pozwalało przez chwilę wierzyć, że faktycznie coś w tych plotkach jest...

Do momentu, aż od belgijski developer odpowiedział na zapytanie serwisu WccfTech i zdementował te doniesienia. Studio nie kupiło żadnej marki i wciąż pracuje nad serią Divinity. Jego aktualny projekt o nazwie kodowej Gustav zostanie ujawniony, gdy przyjdzie na to czas.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.