Potęga mikropłatności! Fire Emblem Heroes zarobiło o wiele więcej od Super Mario Run

Potęga mikropłatności! Fire Emblem Heroes zarobiło o wiele więcej od Super Mario Run22.02.2018 14:38
Adam Piechota

To (nie)dziwne, że wśród mobilnych inkarnacji kultowych serii Nintendo króluje właśnie ta.

Od początku było mniej więcej pewne, że Fire Emblem Heroes - poprzez zastosowanie klasycznego modelu płatności dla rynku mobilnego (płacisz mało, ale często) - poradzi sobie "inaczej" niż Super Mario Run. Nie chcę od razu pisać "lepiej" - moim zdaniem wąsaty robił coś wyjątkowo dobrego. Jasne, zapłaciłem za niego cztery dyszki, ale dostarczył mi kilkanaście godzin rozrywki na standardowym (czyli konsolowo-przenośnym) poziomie. Jeżeli czegoś nie mogłem odblokować, znaczyło to, że musiałem poćwiczyć, a nie dopłacić i dodatkowo liczyć na szczęście, którego i tak brakuje na co dzień. Ale jasne - Fire Emblem Heroes zarobiło więcej. Dużo więcej.

Jak podaje grupa Sensor Tower, analizująca rynek aplikacji mobilnych, ta przenośna strategia taktyczna zarobiła 295 milionów dolarów. Warto przypomnieć, że Fire Emblem tak ogólnie nie stanowi jednej z "wizytówkowych" marek Nintendo. To nie Zelda, Mario czy Pokemony. Gdyby model płatności z Heroes znalazł się w którymś z mobilnych oblicz tych IP, pisalibyśmy dzisiaj zapewne o znacząco wyższej kwocie. A Super Mario Run? Mając kilka miesięcy przewagi, dociągnął do 60 milionów. Wniosek? Oczywisty. Raczej nie zobaczymy już kolejnej aplikacji Nintendo, która zdecydowałaby się na eksperyment typu "zapłać nam raz, a potem będziemy spoko".

Niemniej takie Animal Crossing: Pocket Camp (podobnie "drugorzędna" marka) przez dwa miesiące obecności w naszych kieszeniach wyczarowała wydawcy "zaledwie" 20 milionów zielonych. (za brak recenzji przepraszam, gra trafiła na problematyczny okres "zmian" na Polygamii) A w porównaniu do 86, jakie w analogicznym okresie zdobyło Heroes, można to uznać za słaby żart.

Niemniej nr 2 - gdyby wszystkie aplikacje firmy z Kioto postawić obok nianticowskiego Pokemon Go, to... no wiecie. Poksy przekroczyły swój pierwszy miliard. MILIARD! I tak, nadal dobrze sobie radzą.

Doniesienia z tego frontu są dla nas ważne, jeśli pamiętamy, że następny w kolejce jest Mario Kart. O mobilnym Tour wiadomo tylko tyle, że premiera do marca 2019 roku (czyli w obecnym roku podatkowym), a logo gry wygląda tak:

Czyli dość mało wiemy.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.