Polscy twórcy gier od A do Z: Trinity Studio

Polscy twórcy gier od A do Z: Trinity Studio19.11.2013 12:00
marcindmjqtx

Geolokalizacyjna, postapokaliptyczna gra na przeglądarkę - to właśnie dzieło studia Trinity.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Właściwie to zdecydowaliśmy się na nazwę Trinity Studio z trzech powodów: 1. Nasze studio znajduje się w Trójmieście. 2. Założycieli było trzech. 3. Nie wymyśliliśmy nic lepszego :)

2. Rok założenia. To skomplikowane. Jako Geolab, czyli finaliści programu LabStar istniejemy od maja 2011 r. Wtedy też tak naprawdę zaczęliśmy pracę nad naszą pierwszą grą, która jest dzieckiem dwóch zupełnie odrębnych koncepcji. Samo Trinity Studio powstało pod koniec maja 2012 r.

3. Gdzie Was znaleźć? Mamy biuro w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym.

Nasza strona to http://trinitystudio.pl. Od dawna planujemy zrobić porządniejszą, ale za każdym razem ulepszanie Violet Falla okazuje się ważniejsze ;).

4. Na jakie platformy robicie gry? Violet Fall jest póki co tylko na PC. Violet Fall Tactics ma działać także na tabletach.

5. Gry już wydane. Violet Fall (otwarta beta) - czyli geolokalizacyjna, postapokaliptyczna gra online na przeglądarkę.

Violet Fall

6. Gry w produkcji. Violet Fall Tactics - dosyć nietypowy tower defense z elementami cRPG w uniwersum Violet Falla. Zamierzamy wypuścić wersję beta gry już niedługo.

Tajny projekt - gra skierowana przede wszystkim na platformy mobilne, a mająca pojawić się na końcu tego lub na początku następnego roku. Więcej informacji o niej już wkrótce.

7. Liczba zatrudnionych. Nasz zespół liczy siedem osób: trzech programistów, dwóch grafików, dwóch kreatywnych/projektantów/testerów. Czasami korzystamy jednak z pomocy zewnętrznych specjalistów.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Robimy gry, bo to naprawdę fajne zajęcie.

Zaczęło się od LabStara, czyli jednego z programów wspierających innowacyjne usługi internetowe. Wśród setek zgłoszeń znalazło się oczywiście wiele gier, w tym GeoCraft (autorstwa Adriana S. i Karola) i Warszawa 2030 (autorstwa Adriana P. - czyli mnie). Oba projekty były na tyle dobre, że przeszły do półfinału. Tuż po nich oba zespoły otrzymały nietypową propozycję - połączenia sił i wystartowania w finale jako jedna drużyna. Trzeba bowiem wyjaśnić, że Geocraft był, przede wszystkim, koncepcją silnika do gry geolokalizacyjnej, a Warszawa 2030 projektem mechaniki, uniwersum i fabuły. Dodatkowo całe moje doświadczenie w gamedevie dotyczyło przede wszystkim pracy nad polskimi grami geolokalizacyjnymi. Nie zwlekaliśmy długo z decyzją i mimo znacznego fizycznego oddalenia od siebie (Warszawa-Trójmiasto) cała nasza trójka zaczęła pracę jako GeoLab. Wygraliśmy i po załatwieniu wszelkich formalności powstało wspierane przez Wirtualną Polskę Trinity Studio.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ja jako fanatyk cRPG-ów złotego wieku (lub platynowego, jak określa Matt Barton z portalu Gamasutra) chciałbym zrobić staroszkolnego cRPG-a na PC i najnowsze konsole, koniecznie wydanego także w wersji pudełkowej. Choć z takim budżetem moglibyśmy spokojnie wydać więcej niż jedną grę. Szczególnie, że Adrian S. chciałby stworzyć rozbudowanego FPS-a w stylu Rage.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Odliczając najróżniejsze kanapki, ostatnio biurowym hitem jest Yakinoodles (tradycyjny japoński, tylko z nazwy, a przynajmniej tak twierdzi Michał, nasz kreatywny i spec od Japonii, makaron smażony instant).

11. Największy autorytet świata gier. Bardzo cenię Ernesta Adamsa, ponieważ jego książki i artykuły są prawdziwym kompendium wiedzy o projektowaniu gier. Jednak to Chrisa Avellone'a uważam za największy autorytet (choć mocno też zastanawiałem się nad Jamesem Ohlenem) i z niecierpliwością czekam na Project Eternity.

Adrian S. natomiast twierdzi, że bezsprzecznie jest nim John Carmack, który serią Quake wywołał prawdziwe trzęsienie ziemi w projektowaniu poziomów oraz trybie multiplayer.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Obawiam się, że nie zabłysnę oryginalnością, ale uważam, że ten tytuł należy się serii gier o Geralcie z Rivii (przede wszystkim dwójce).

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Wersja oficjalna (zatwierdzona przez istniejący wtedy, osobny dział PR): w nowym, większym biurze, z liczniejszą niż obecnie ekipą tworzymy kolejne projekty, nie zaniedbując rozwijania tych już istniejących. Rozważamy spróbowanie swoich sił z nowym gatunkiem gier lub też przeniesienia istniejących na inne platformy.

Wersja realistyczna:

Adrian P.: Panowie jesteśmy trochę do tyłu z harmonogramem, a przecież w 2016 mieliśmy zacząć produkcje kolejnej gry.

Karol: Cooo, już 2016 rok? Trochę się zasiedziałem, ale zaraz kończę i puszczam update'a.

Adrian S.: 2016? Commit i do domu.

14. Czy wydra wygra? 42.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.