Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio

Polscy twórcy gier od A do Z: Gear-Studio07.09.2013 12:00
marcindmjqtx

Jest ich dwóch, a gry robią po godzinach. Są zupełnie niezależni i pracują nad takimi produkcjami, w jakie sami chcieliby zagrać. Poznajcie Borka i gnyska, czyli Gear-Studio.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Gear-Studio. Sama nazwa w zasadzie nie ma swojej historii, bowiem została wymyślona przypadkowo.

2. Rok założenia. 2006.

3. Gdzie Was znaleźć? W sieci: gear-studio.com facebook.com/GearStudio

Poza tym Borek jest ze Szczecina, a gnysek z Gdańska. Niestety siedziby brak, więc z odwiedzinami może być problem.

4. Na jakie platformy robicie gry? Głównie PC, ale te nowsze chcemy też wydać na iOS, Android, Mac.

5. Gry już wydane. Aliens Attack on Colony:

Almora Online (niestety, ze względu na koszta serwerów wstrzymaliśmy jej rozwój):

6. Gry w produkcji. Almora Origins (PC, Mac, iPady i może Linux)

Almora Darkosen (Android)

7. Liczba zatrudnionych. Zatrudnionych brak, na stałe pracują dwie osoby i czasem drobne rzeczy wykonują znajomi.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Borek: Jeszcze za czasów piaskownicy zawsze byłem tym, który wymyślał nowe zabawy i gry na podwórku. Grając w planszówki z kolegami zawsze zmieniałem zasady i dodawałem jakieś nowe modyfikacje. Od 14 roku życia tworzyłem już własne gry planszowe, rysowałem mapy, wykorzystywałem materiały z innych planszówek i tworzyłem własne scenariusze i zasady.

O klockach i żołnierzykach nawet nie będę się wypowiadał, bo to temat rzeka...

Chęć tworzenia gier coraz bardziej się rozwijała, w końcu zainteresowałem się tworzeniem gier na komputery i pomału ucząc się robić pierwsze warunki, skrypty, funkcje itp. zostałem niezależnym twórcą gier. W chwili obecnej wypełnia to mój czas poza pracą. Z zawodu jestem grafikiem DTP oraz drukarzem cyfrowym.

Obecnie pod szyldem Gear-Studio tworzymy gry, w które zawsze marzyliśmy pograć i nie robimy ich dla pieniędzy, ale dla dobrej zabawy naszej, jak i wszystkich graczy.

gnysek: U mnie, poza tworzeniem papierowych planszówek i kart, tak naprawdę zaczęło się, gdy zagrałem w gry Net Yaroze na PSX - stwierdziłem, że skoro ktoś jest sam w stanie zrobić takie gry w kilka tygodni, to i ja kiedyś będę w stanie. Kilka lat później, w 2003 roku, zacząłem swoją przygodę z programowaniem i chociaż w codziennej pracy robię raczej sklepy internetowe, to po godzinach siadam właśnie do gier. Był też krótki epizod z YoYoGames, gdzie pracowałem pod okiem twórców GTA i byłego wiceprezesa Microsoftu, ale ten ostatni wolał bardziej coś wydać i zarabiać, niż dbać o jakość i zrezygnowałem z tej pracy. Nie chciałem się podpisywać pod czymś, co jest pełne bugów i pracować z ludźmi, którzy nie cenią jakości. Zrobiłem tam 3 gry przez pół roku.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Borek: Alien Territory (nasz chwilowo wstrzymany projekt) online z wielkim rozmachem. Mam na myśli globalne turnieje, serwery, profesjonalną grafikę i muzykę.

gnysek: Odkupiłbym licencję na Crasha Bandicoota i wydał pierwsze 3 części w HD. I pierwszego MGS-a też. I jakiegoś dobrego jRPG-a, coś w stylu FF VIII. Miałbym całą listę gier na konsole.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... gnysek: U mnie to Cola. I to ta nie markowa.

Borek: Herbata. Generalnie staram się nie jeść przy komputerze.

11. Największy autorytet świata gier. Borek: wszyscy z dobrymi pomysłami w EA Games.

gnysek: Hideo Kojima. Chyba nie muszę tłumaczyć...

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Oczywiście Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kolejne dobre gry :).

14. Czy wydra wygra? Jeśli zagra z Borkiem w Unreal Tournament, to na pewno przegra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.