Polscy twórcy gier od A do Z: Fir&Flams

Polscy twórcy gier od A do Z: Fir&Flams31.08.2013 12:00
marcindmjqtx

Młody i ambitny duet z jedną produkcją na koncie - oto Fir&Flams.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Artur: Znajomi mówią na nas "Artur z Marcinem" ale uznaliśmy, że bardziej profesjonalnie brzmi "Fir&Flams".

2. Rok założenia. Artur: Oficjalnie chyba powinniśmy mówić, że rok założenia to 2013. Chociaż z Marcinem to ja już nie powinienem się zakładać, chyba, że o przekonanie. Ale spoko, odsetki rosną, Marcin!

Marcin: A nieoficjalnie 2007. Nasze pierwsze spotkanie, Artur od razu chciał robić ze mną gry i zakładać się.

Artur: ...

Fir&Flams

3. Gdzie Was znaleźć? Artur: Warszawa. Tutaj pracujemy za dnia, a dłubiemy gry na nocną zmianę. Jeśli chcecie zobaczyć jak nie powinno się prowadzić devbloga, to zapraszamy was serdecznie na http://firflams.com. Z kolei najczęściej uaktualnianym przez nas miejscem jest fanpage: http://facebook.com/firflams. Jesteśmy też na Twitterze i YouTube.

Marcin: Nie otwierajcie lodówki.

Artur: Nie zaglądajcie pod kołdrę.

4. Na jakie platformy robicie gry? Artur: Podniecenie iOSem już minęło, teraz lekko uśmiechamy się do pecetowców i konsoloverów. Na pewno korzystnym wyjściem byłoby portować gry na ajfony i ajpady, ale zrobimy to wtedy, kiedy ajsprzęty będą dawać radę naszym "optymalizacjom".

5. Gry już wydane. Artur: Trochę nam się wydawało, ale koniec końców wydana została jedna - CATDAMMIT! - arkadowa gierka w retro klimatach o kocie mlekoholiku, któremu do łap przykleiła się piła łańcuchowa. Do pogrania za darmoszkę w przeglądarce pod adresem: http://catdammit.firflams.com

6. Gry w produkcji. Marcin: Tajemnica zawodowa.

Artur: Mamy już koncepty "Laladie" i "HAMMER04", ale chciałbym zrobić coś zupełnie nowego. Poza tym, jeśli CATDAMMIT! nie zostanie zjechany przez graczy, to pewnie weźmiemy się za coś w tym klimacie.

7. Liczba zatrudnionych. Artur: Ja zajmuję się stroną koncepcyjną, wizualną, PR-em i czym tam jeszcze trzeba, a Marcin to wszystko programuje. Dodatkowo, w przypadku gry CATDAMMIT! muzycznie wsparł nas młody, polski kompozytor - Maciek Dobrowolski.

Marcin: Ale generalnie tworzymy dwuosobowy zespół artystyczno-programistyczny.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Artur: Gry zrobiły mnie - pomyślałem, że należało by się odwzajemnić. Tutaj mogę wyżyć się artystycznie, no i wolę rozpikselizowane coiny niż te prawdziwe, masowane przez żuli pieniądze.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Marcin: Taką, która zarobi miliard dolarów.

Artur: Obawiam się, że za takimi pieniędzmi stoi pan w garniaku z przepisem na wakacyjny teen movie.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Marcin: Żywię się głównie pączkami, a Artur...

Artur: ...konsumuję związki i popijam je Coca-Colą.

11. Największy autorytet świata gier. Artur: Wsadzeni do blendera Francuzi: Chahi, Raynal i Sir Peter Molyneux (on jest bardziej indie niż wszyscy ci biedni indies razem wzięci).

Marcin: My. Dajcie nam parę lat.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Marcin: "Wiedźmin"?

Artur: Sredźmin. "Wiedźmin 2" a zaraz za nim "Dead Island", bo jeśli mimo bugów nie sposób oderwać się od rozgrywki, to jest to świetna gra. No, chyba, że to bugi nie pozwalające wyjść z gry ale that's not the case.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Marcin: Robimy grę za 100 milionów dolarów.

Artur: Ta, nadal patchujemy CATDAMMIT!

14. Czy wydra wygra? Artur: Padwa, Włochy, Zagranico. Po zakrapianej kolacji razem z przyjacielem wybraliśmy się na nocną wycieczkę. Zdemontowaliśmy namiot w parku rozrywki, a w kanałach przy ulicy pływały jakieś ni to wydry. Zahaczyliśmy o parę knajpek, ciemnych uliczek i otwarty w środku nocy kramik z lodami. Najlepsze truskawkowe lody ever. To znaczy chyba najlepsze, bo nie pamiętam. Potem znowu oglądaliśmy te wydry. Mokre wydry w brudnym kanale. Kiedy doturlałem się po paru godzinach do hotelu, miałem całe ręce umazane krwią i podekscytowany opowiadałem żonie jak zanurkowałem w ścieku, złapałem wydrę i udusiłem ją gołymi rękami. Ukochana zmyła mi z rąk i podkoszulki te rozmazane lody truskawkowe i położyła spać. Tak więc wydra tej nocy wygrała.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.