Polscy twórcy gier od A do Z: Dragon's Shadow Studio

Polscy twórcy gier od A do Z: Dragon's Shadow Studio19.12.2013 12:00
marcindmjqtx

Młodych twórców w naszym kraju nie brak. Jednoosobowe studio Dragon's Shadow to kolejny tego dowód.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Dragon's Shadow Studio to oczywiście "firma" w cudzysłowie. To po prostu nazwa mojego jednoosobowego "studia". Daaawno temu, gdy rozpoczynałem swoją przygodę z tworzeniem gier, krążyłem po angielskich forach prostego programu do robienia gier Game Editor i spodobało mi się, gdy niektóre osoby robiły intro z logiem swojego "studia", więc postanowiłem zrobić coś podobnego ;). Miałem wtedy bardzo duże zamiłowanie do smoków i podobało mi się słowo "shadow", dlatego nazwałem się "Studio of Shadow of Dragon". Dopiero po jakimś czasie zmieniłem na poprawniejszą wersję - "Dragon's Shadow Studio".

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Gry zacząłem tworzyć jakoś na początku gimnazjum, był to chyba 2006 rok. Wtedy jeszcze robiłem oczywiście niezbyt dobre gry ;].

3. Gdzie Cię znaleźć? Aktualnie studiuję w Poznaniu na WSNHID.

Najczęściej zaglądam/aktualizuję stronę https://www.facebook.com/DragonsShadowStudio.

4. Na jakie platformy robisz gry? Jak na razie robiłem tylko na Windowsa i Flasha, lecz po Galaxies Invaded: Trilogy będę szedł w kierunku urządzeń przenośnych.

5. Gry już wydane. Pod koniec 2012 r. i na początku 2013 wydałem dwie części kosmicznej strzelanki Galaxies Invaded.

A w czerwcu tego roku, z większym sukcesem niż poprzednio, wydałem grę Zombies Everywhere, prosty survival shooter we flashu, w który można zagrać np. tutaj.

Pod koniec listopada 2013 r. skończyłem wraz ze znajomym pracę nad modem do gry Never Heard From Ever Again. To horror - nasz mod zmienia grę kompletnie pod względem grafiki, dźwięków, muzyki, aż do storyline. Nazywa się The Dungeon i można znaleźć go tutaj.

6. Gry w produkcji. W produkcji jest gra Galaxies Invaded: Trilogy, znacznie bardziej dopracowana wersja poprzedniczek z wieloma nowymi rzeczami.

Mam również bliski ukończeniu silnik podróżowania po mapie i walk w stylu Heroes 3. Możliwe, że rozwój gry będzie kontynuowany w nastawieniu na androida. A w zeszytach zbierają się notatki na temat kolejnego, moim zdaniem największego i najciekawszego jak do tej pory projektu, który niebawem zacznę programować, lecz najpierw muszę skończyć pracę nad pewnym narzędziem, które będzie niezbędnie potrzebne...

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Jak do tej pory wszystko robiłem sam, lecz nie obyło się bez małej pomocy w kodowaniu ze strony forumowiczów z np. gmclan.org ;).

A muzykę do Zombies Everywhere skomponował mi ForTiorI :).

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Już od najmłodszych lat, grając na Pegazusie, mówiłem, że w przyszłości będę robił gry. Wszyscy zazwyczaj mówili, że jest to bardzo trudne i będzie ciężkie do zrealizowania, lecz nie zważając na to, zaraz po tym jak internet zaczął pojawiać się w polskich domach, znalazłem program Game Editor, od którego zacząłem tę przygodę :).

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Na pewno nie logiczną :D. Chociaż... Gdyby był taki wymóg...

Zbyt przerażająca suma - ale w grach chcę stawiać na realizm, wiele różnych czynników, które, jak w rzeczywistości, wpływałyby na rozgrywkę (oczywiście nie do przesady). Dopracowane najdrobniejsze szczegóły, aby każda decyzja wpływała inaczej na to, co się wydarzy. Aby gracz "czuł" każdy swój ruch.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Hmm... Najczęściej chyba grzanki z serem :].

11. Największy autorytet świata gier. Ciężko określić. Mam zamiłowanie do Piranha Bytes przez Gothica 1, Nival Interactive za Evil Islands oraz Valkyrie Studios za zapomnianą Septerra Core.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Wiedźmin 1 i 2, co część musiałem kupować nowy komputer, żeby zagrać ;). Z 3 częścią będzie chyba podobnie.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? No cóż... Pracuję w jakimś niewielkim/średnim studiu, lecz nie tylko programując, a również komponując muzykę, nagrywając dźwięki i robiąc jakieś proste modele 3D .

14. Czy wydra wygra? Jak pokona artretyzm stawu łokciowego to da radę ;D.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.