Podsumowanie konferencji Microsoftu

Podsumowanie konferencji Microsoftu14.06.2010 21:30
marcindmjqtx

Konferencja prasowa, czy może raczej prezentacja, Microsoftu na E3 już za nami. Czas podsumować, co producent Xboksa 360 ma nam do zaoferowania. Wydawało nam się, że po osobnej imprezie, na której wczoraj pokazano Kinecta, ta konferencja skupi się przede wszystkim na grach dla zapalonych graczy. Okazało się, że niekoniecznie.

Można było mieć uczucie deja vu jeśli ktoś pamiętał poprzednie konferencje Nintendo. Generalnie widać, że Microsoft bardzo chce ugryźć kawałek tortu, który zabrała sobie japońska firma.  A zaczęło się całkiem nieźle, bo od całkiem ciekawego pokazu Call of Duty: Black Ops, który stał się pretekstem do ogłoszenia, że do 2012 r. dodatki do gier z tej serii będą pojawiać się najpierw na Xboksie. Następnie pokazano MGS: Rising, w którym niemal wszystko da się pociąć mieczem i to w zasadzie wszystko czego się na temat gry dowiedzieliśmy. Pojawił się jednak na scenie sam Hideo Kojima. Kolejny pokaz to Gears of War 3 i to dla czterech graczy. Szybko, intensywnie, bardzo ładnie, czyli więcej tego samego, co tak bardzo polubiliśmy. Peter Molyneux pojawił się na scenie tylko po to by zapowiedzieć nowy zwiastun Fable III, który nie pokazał nam nic zaskakującego. Następnie mieliśmy zwiastun Halo: Reach, który pokazał długi fragment rozgrywki i pozwala sądzić, że pojawią się sekwencje kosmicznych strzelanin w statkach, jak w dawnych grach typu Colony Wars. Microsoft zdążył jeszcze pokazać zwiastun gry od Crytek - Codename Kingdoms, która zapowiada się na coś w klimatach filmu 300.

I tyle było gier dla zapaleńców. Wszystko krótko i po łebkach. Następnie dowiedzieliśmy się, że Xbox LIVE będzie w każdym kraju, w którym Microsoft sprzedaje Xboksa, ale znów bez konkretów. Jednak w naszym wywiadzie Jakub Mirski z polskiego oddziału powiedział, że stanie się to do końca roku, no to czekamy. Dowiedzieliśmy się też, że Live ma 25 mln. użytkowników, oraz, że czeka go integracja z Kinectem, co objawi się choćby obsługą usługi za pomocą głosu i gestów. Zune Marketplace da nam dostęp do 7 mln. piosenek i nieokreślonej liczby filmów, ale nie wiemy czy ta usługa pojawi się na polskim Live, podobnie jak dostęp do kanałów sportowych ESPN, darmowych dla posiadaczy złotych kont.

Kinect podobnie jak Live również pojawi się we wszystkich krajach, gdzie obecny jest Microsoft. Konferencję zdominowało to właśnie urządzenie. Pokazano jak łatwo można tworzyć za jego pomocą wideokonferencje, a później kilka gier. Pierwszą z nich była microsoftowa wersja Nintendogs, tutaj z małymi dzikimi kotami. Zwierzątka reagują na głaskanie, komendy głosowe, naśladują nasze ruchy. Słodko. Kinect Sports to najwyraźniej odpowiedź na Wii Sports. Dostępne dyscypliny to: bieg przez płotki, piłka nożna, kręgle, siatkówka plażowa, rzut oszczepem, ping pong i boks. Joy Ride również została grą na Kinecta i zapowiada się na najbardziej ślamazarne i anemiczne wyścigi jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Kinect Adventures to z kolei ubranie wyginania się przed konsolę w scenerie rodem z Indiany Jonesa, generalnie jednak poza otoczeniem nic tu odkrywczego czy świeżego.

Ciekawsze wydawały się gry na Kinecta spoza Microsoftu. Ubisoft zaatakował z grą fitness, która sprawdzi nawet, czy poprawnie wykonujemy ćwiczenia. Harmonix i MTV proponują Dance Central, grę w której będziemy po prostu tańczyć, ale wyglądało to nieźle. Uśmiech politowania wywoływało wykorzystanie Kinecta w Forza Motorsport polegające na chodzeniu wokół samochodu w photo mode. Co innego już rozglądanie się po kabinie w czasie jazdy. Nieźle prezentuje się gra w klimatach Star Wars od Lucas Arts, w której mamy sieczkę na miecze świetlne z widokiem TPP.

Na koniec Microsoft przedstawił nową wersję Xboksa 360, czyli czarną wersję Slim, która kosztuje tyle co dotychczas a wyposażona jest w Wi-Fi i 250 GB dysk twardy. Pojawi się ona w USA jeszcze w tym tygodniu. Przy okazji każdy obecny na konferencji otrzymać miał konsolę.

Podsumowując, konferencja niczym nie zaskoczyła, ale mieliśmy dwie bardzo ważne informacje. Xbox LIVE i u nas, a także nowa wersja Slim Xboksa. Szkoda tylko, że w temacie gier niczym nie wydarzyło się nic niespodziewanego.

Marcin Lewandowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.