Plotka: Nowe PSP na E3

Plotka: Nowe PSP na E313.05.2010 16:03
marcindmjqtx

Jak donosi portal MCV.com, najwięksi wydawcy znacząco zwiększają budżety na promocję produkcji na przenośną konsolę Sony w czwartym kwartale tego roku. Co ciekawe, okres ten nigdy nie należał do najlepszych w dotychczasowym żywocie handhelda i pompowanie większych niż zawsze sum jest odrobinę podejrzane. Inny duży koncern z kolei przekazał informację, że nie może zdradzić swoich planów odnośnie PSP dopóki Sony nie dokona pewnej zapowiedzi. Chyba domyślacie się dokąd zmierzają te spekulacje, prawda? Zgadza się, plotkowanie o następcy PSP czas zacząć.

Autorzy plotki, czyli wspomniany już serwis MCV skontaktował się z oficjelami japońskiej firmy, prosząc o komentarz w sprawie. Oczywiście Sony stanowczo zaprzecza jakoby trwały jakiekolwiek pracę nad kolejnym przenośniakiem, co powinno lekko ostudzić nasz entuzjazm. Czy aby na pewno? Podobne przecieki pojawiały się także przed zeszłorocznym E3 i jak wiadomo narodziło się z nich PSP Go, które nie okazało się takim sukcesem jakiego chcieliby twórcy.

Dementowanie spekulacji było obecne także przy okazji zamieszania wokół PS3 Slim, kiedy to słyszeliśmy z ust przedstawicieli Sony, że o żadnych przemodelowaniach "czarnulki" nie ma w najbliższym czasie mowy. Niewykluczone, iż wydarzenie, do którego zbroją się wydawcy ma jakiś związek z potencjalną powtórką z premiery PSP Go, o której pisał Marcin.

Odstawiając wszelkie domysły na bok i skupiając się na faktach dojdziemy do wniosku, że Sony musi podjąć jakieś drastyczne kroki, jeśli chce być zaproszone do stołu podczas dzielenia się tortem z napisem "rynek konsol przenośnych". Na zdominowanym do niedawna przez dwie marki poletku pojawił się trzeci poważny gracz z apetytem na spory kawałek wypieku - Apple. Amerykanie czują się w tej branży coraz wygodniej, o czym świadczą kolejne kroki ku rozwojowi gamingu na swoich platformach, takie jak ten i ten.

Niedawno pojawiły się się także doniesienia, że gry z iPhone'a przynoszą większe zyski niż te z PSP. To musiało zaboleć. Zapewne zabolały także słowa Satoru Iwaty, szefa Nintendo, który stwierdził, że wspomnianym tortem jego firma podzieli się właśnie z Apple, spluwając pestką w oko producenta PlayStation Portable.

Idźmy dalej, w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy (być może nawet w październiku) zadebiutować ma 3DS, czyli przenośna konsola nowej generacji od Nintendo. Steve Jobs niedawno wypuścił nową maszynkę z aspiracjami do bycia konsolką - iPada. Niedługo tylko Sony pozostanie na placu boju z sześcioletnim sprzętem, którego jedynym "ulepszeniem" było zrezygnowanie z napędu UMD i położenie nacisku na cyfrową dystrybucję. Choć jak na swój wiek jest to sprzęt szalenie mocny, czego doskonałym przykładem jest zapowiedź nowego God of War.

Także nasze ukochane słupki, tabelki i wykresy nie sprzyjają PSP. Ogólne wyniki sprzedaży pokazują, kto tutaj rządzi. Zabawka Sony od premiery znalazła troszkę ponad 60 milionów nabywców i obecnie notuje nie najlepsze wyniki. Dla porównania, Dsa kupiło niemal 130 milionów osób.

Jak Sony zareaguje na palący się pod nogami grunt dowiemy się być może podczas E3. Ujawnienie światu nowego handhelda byłoby na pewno jednym z mocniejszych akcentów imprezy. Nie niespodzianką, bo raczej mało kogo taki obrót sytuacji mógłby mocno zaskoczyć.

[via MCV]

My z kolei skontaktowaliśmy się z Maciejem Kmiołkiem z Sony Computer Entertainment Polska, który domysły na temat PSP 2 również nazwał bzdurą. Zapytany o sytuację PSP w Polsce powiedział:

PSP w Polsce realizuje swoją strategię bardzo konsekwentnie, jest zdecydowanie najpopularniejszą przenośną konsolą do gier z szerokim wyborem gier w pełnych polskich wersjach językowych, których nie zabraknie również w 2010 (ModNation Racers, God of War: Duch Sparty i inne). W związku ze zbliżającym się sezonem wakacyjnym mamy nadzieje, że tak samo jak w 2009, sprzedaż PSP będzie stała na wysokim poziomie - natomiast jeśli chodzi o konkretne liczby na chwilę obecną nie mam nic do ogłoszenia. Piotr Bajda

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.