PlayStation Move już w polskim komiksie jest

PlayStation Move już w polskim komiksie jest26.04.2010 19:28
marcindmjqtx

Po raz kolejny okazuje się, że fikcja wyprzedza rzeczywistość: bohaterowie polskich komiksów już dzisiaj bawią się PlayStation Move, a my musimy czekać. Powyższy fragment pochodzi z najnowszego odcinka przygód Człowieka Paroovki opublikowanego w trzecim numerze magazynu komiksowego Karton.

Magazyn miał swoją premierę w miniony weekend, podczas festiwalu Komiksowa Warszawa, gdzie miałem przyjemność porozmawiać z autorem przygód Paroovki, Markiem Lachowiczem. Który zresztą, jak można się domyślać, sam jest graczem i z dumą opowiadał, że podczas telepania się pociągiem do Stolicy wreszcie udało mu się skończyć Final Fantasy VII na PSP.

O PlayStation Move nie rozmawialiśmy, bo dopiero później dorwałem się do trzeciego numeru Kartonu. Kto wie, może to pierwszy na świecie komiks, niekierowany bezpośrednio do graczy, w którym "wystąpił" nowy kontroler Sony? Rzecz do przemyślenia dla polskiego oddziału koncernu podczas opracowywania kampanii promocyjnej.

Temat gier krążył jednak nad Komiksową Warszawą i wylądował podczas spotkania z autorami Hell Hotelu. Prowadzący czujnie zapytał, czemu w popularnym komiksie internetowym nie widać Wii, mimo, że główny bohater, Damian jest pokazywany jak od czasu do czasu gra na Xboksie czy PlayStation. Czyżby miałby to być kolejny przejaw dyskryminowania konsoli Nintendo?

- Myślę, że za bardzo to analizujesz - odpowiedział scenarzysta komiksu, Bartosz Szymkiewicz. Coś musiało go jednak dręczyć, bo już po zakończeniu imprezy napisał post scriptum do spotkania na stronie Hell Hotelu:

Problem leży w naturze narracji komiksu, pojawienie się postaci grającej na konsoli ma wysyłać komunikat "postać gra na konsoli" i tylko tyle. Jego zdaniem Wii nadal jest na tyle egzotycznym sprzętem w Polsce, że jego użycie w komiksie mogłoby być nieczytelne i przytłoczyć pasek - co nie jest mile widziane o tyle, że Hell Hotel nie jest kierowany bezpośrednio do graczy.

Wracając więc do przygód Człowieka Paroovki, ile osób mogło skojarzyć, że bohaterka komiksu nie wymachuje kastanietami, a gra? I kiedy postać "czymś-tam-machająca" będzie wysyłała równie czytelny sygnał o graniu jak ta z padem w ręku?

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.