PlayStation 2:1 Xbox, czyli słów kilka o sprzedaży konsoli Microsoftu. 18 milionów Xboksów i PS4 lepsze od N64

PlayStation 2:1 Xbox, czyli słów kilka o sprzedaży konsoli Microsoftu. 18 milionów Xboksów i PS4 lepsze od N6409.01.2016 14:14
Paweł Olszewski

Dwóch na jednego to banda Kaza Hiraiego. Lewym sierpowym obrywa również Nintendo 64.

Od kiedy sprzedaż PlayStation 4 zaczęła przypominać rozpędzone Bugatti Veyron, a konsola Giganta z Redmond Cadillaca przemierzającego amerykańską prerię, Microsoft zdecydował się na zaprzestanie upubliczniania wyników swojego najmłodszego dziecka. Żeby uniknąć całkowitej kompromitacji i chociaż starać się nawiązać walkę z konkurencją (bo większe liczby napędzają jeszcze większe liczby w przyszłości, efekt kuli śnieżnej i te sprawy), Zieloni zaczęli podawać sumę wszystkich sprzedanych w danym okresie „trzysta sześćdziesiątek” i One, bez podziału na to ile procent całości stanowi konkretna konsola. Jeżeli wziąć Wikipedię za wiarygodne źródło informacji, to ostatni oficjalny raport dotyczący wyłącznie Xboksa One pochodzi z 12 listopada 2014 roku i mówi o około 10 milionach jednostek sprzedanych od jego premiery. I w sumie nie ma co się dziwić, gdyż może okazać się, że Microsoft przegrywa z Sony o całą długość toru.

W ostatnim odcinku podcastu Windows Weekly, który, jak zdradza sama nazwa, zajmuje się wszystkim związanym z systemami Microsoftu, wywiązała się dyskusja na temat popularności Windowsa 10 oraz ilości urządzeń, na których został już aktywowany. Rozmawiając na temat 200 milionów sprzętów działających już pod nowym systemem Giganta z Redmond, Mary Jo Foley, powszechnie uznana autorka specjalizująca się w analizowaniu poczynań firmy Billa Gatesa, powołując się na swojego informatora, stwierdziła, iż 18 milionów ze wspomnianych 200, stanowi właśnie Xbox One. Mamy więc 18 milionów Xboksów do 36 milionów PlayStation 4. Okazuje się, że mrfrost miał całkowitą rację i obecny stan rzeczy przewidział już rok temu.

Na szczęście MS nie składa broni i wciąż walczy. Dostaliśmy już wsteczną kompatybilność, a 2016 ma być rokiem świetnych gier na tę platformę. Wystarczy wspomnieć Quantum Break i kolejną odsłonę Gears of War. Czy to jednak wystarczy, żeby dogonić Sony jeszcze w tej generacji? Obawiam się, że nie i Gigant z Redmond też zapewne zdaje sobie z tego sprawę. Być może plotki o krótkim żywocie obecnych konsol to prawda i o kolejnej generacji usłyszymy już pod koniec tego roku? Sporo zależy w tej kwestii od Nintendo NX, które pojawi się na rynku w ciągu najbliższych 12 miesięcy i może ogromnie namieszać (czego szczerze jej życzę).

I skoro mówimy już o Nintendo, to trzeba wspomnieć o lewym sierpowym, jaki w ostatnich dniach otrzymało legendarne N64 wprost z ręki Sony. Otóż PlayStation 4 stało się oficjalnie 13 najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. Swoimi 36 milionami wyprzedziło Nintendo 64, które w okresie świetności zdołało znaleźć miejsce w domach „zaledwie” 33 milionów graczy. Do następnego w stawce SNESa brakuje jej już tylko 14 milionów sztuk, a do lidera (PlayStation 2) coś około 120 milionów. Cóż. Wszystko przed nami.

[Źródło: GamingBolt & GamingBolt]

Oskar Śniegowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.