Pizza Connection 2

Pizza Connection 218.11.2003 08:00
marcindmjqtx

Schemat rozgrywki jest wciąż taki sam: musimy opanować rynek sprzedaży pizzy w danym mieście, eliminując inne firmy. Nie musimy się przy tym przesadnie trzymać zasad uczciwej konkurencji - restauracje przeciwników możemy demolować lub podkładać w nich szczury, a w naszych działaniach silnie popierać nas będzie mafia.

Pizza Connection 2

Schemat rozgrywki jest wciąż taki sam: musimy opanować rynek sprzedaży pizzy w danym mieście, eliminując inne firmy. Nie musimy się przy tym przesadnie trzymać zasad uczciwej konkurencji - restauracje przeciwników możemy demolować lub podkładać w nich szczury, a w naszych działaniach silnie popierać nas będzie mafia.

Pizza Connection 2

Świat, który drży w oczekiwaniu na pizzę

Po zeszłorocznym sukcesie gry „Pizza Syndicate” nikt już chyba nie ma wątpliwości, że praca w tradycyjnej włoskiej branży nie jest ani łatwa, ani bezpieczna. Aż nadto daje nam to odczuć najnowszy produkt firmy Virgin Interactive

To jednak nie wystarczy: naszą ofertę dostosować trzeba do miejscowych gustów: mieszkańcy Sydney nie lubią pizzy z warzywami, a przepadają za wędliną, londyńczycy za to patrzeć nie mogą na owoce, ale lubią dużo przypraw. Jak widać, sprawa nie jest prosta...

W pierwszej części - przebojowym „Pizza Syndicate” - dało się nad całością zapanować. W tajniki prowadzenia własnej firmy wprowadzał gracza dobrze przygotowany samouczek. Orientację ułatwiały też dymki pojawiające się po najechaniu kursorem na element, którego znaczenie budziło wątpliwości. Napotykane trudności mobilizowały gracza do ich pokonywania, a całości dopełniała sympatyczna grafika rodem z kreskówek.

Tymczasem w „Pizza Connection 2”, choć zachowano zasady obowiązujące w części pierwszej, to rozbudowano niemal każdy aspekt gry. Na poszczególnych etapach prowadzenia pizzerii, od wynajmu budynku, poprzez rekrutację personelu, wystrój wnętrza, aż do tworzenia własnych przepisów na pizzę, pojawiło się sporo dodatkowych opcji. W tym dążeniu ku lepszemu przekroczono jednak granice rozsądku. Nad całą machiną świata pizzy niemal nie sposób już zapanować. Jest to tym trudniejsze, że zmieniono nieco znany i sprawdzony w poprzedniej części gry interfejs. Jednym z największych utrudnień jest rezygnacja z podpowiedzi pojawiających się w dymkach. Patrząc na ekran pełen szaleńczo kolorowych symboli przedstawiających banany, sery i karczochy przeplatane kolorowymi ludzikami i tajemniczymi wykresami, można zwątpić w swoje umiejętności biznesowe. Wątpliwości nie rozwiewa niestety pobieżnie przygotowany samouczek, który możemy uruchomić, rozpoczynając rozgrywkę. Wiemy, w co kliknąć, aby wynająć budynek i zatrudnić personel, jednak nic nie dowiemy się o zależnościach ekonomicznych i złożonej strukturze „pizzowego podziemia”.

Większość energii twórców poszła prawdopodobnie na poprawienie grafiki. Efekty są zdecydowanie widoczne. Zarówno miasta, jak i ich mieszkańcy rysowani są znacznie bardziej realistycznie, zadbano o szczegóły takie jak falujące na wietrze liście drzew czy latarnie zapalające się o zmroku. Wygląda to naprawdę imponująco, a gracz zaczyna odczuwać rodzaj odpowiedzialności za ten malutki świat, który aż drży, oczekując na przygotowywaną przez nas kolejną pizzę.

Piotr Stanisławski

Piotr Stanisławski

Pizza Syndicate 2 Producent: SoftWare 2000 Dystrybutor: CD Projekt Minimalne wymagania sprzętowe: PC Pentium II 233 MHz, 64 MB RAM Cena: 76 zł

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.