PGA: Debata o polskim rynku gier

PGA: Debata o polskim rynku gier17.10.2009 17:20
marcindmjqtx

Po prezentacji o polskim rynku gier nastąpiła debata z udziałem naszych największych graczy na rynku. Strasznie fajnie, że udało się coś takiego zorganizować i mam nadzieję, że za rok będzie to jeszcze ciekawsze wydarzenie.

Trochę szkoda, że w po jakimś czasie dyskusja zboczyła i zaczęła się kręcić głównie wokół tematu piractwa, ale udało mi się wynotować parę ciekawych rzeczy. Możecie również wysłuchać też całości debaty.

A więc:

  • SCE Polska generalnie kryzys pomógł, gdyż konsumenci zostali w domach
  • Do dnia dzisiejszego Sony sprzedało tyle samo gier, co w całym zeszłym roku; pod koniec roku mogą mieć w stosunku do zeszłego roku dwa razy większą sprzedaż
  • Polska to 6 terytorium software'owe w Europie dla Sony Computer Entertainment
  • SCE Polska planuje po świętach, w pierwszym kwartale przyszłego roku mieć 200 tysięcy konsol u klientów, 300 000 PSP i 800 tysięcy PS2
  • Stan rynku jest bardzo dobry, są przedstawiciele zachodnich korporacji, zaś gry można kupić w coraz większej ilości punktów sprzedaży
  • Przeciętny klient kupuje do 4 gier rocznie
  • Osoby grające na konsolach mają około 25-35 lat, są to lojalni klienci i zawyżają średnią zarówno ilości kupowanych gier, jak i średniego wieku gracza
  • Na PC gry kupują ludzie młodsi, zwykle są to tanie serie.
  • W Polsce nie ma rynku gier używanych, gdyby był, klienci kupowali by częściej gry
  • Piotr Pągowski z MS jest przekonany, że Xbox LIVE pojawi się w Polsce, ale nie zna konkretnej daty
  • PSP Go sprzedało się w Polsce zgodnie z oczekiwaniami (nie podano żadnych danych) i jest to konsola dla gadżeciarzy
  • W Polsce jest około 200 tysięcy iPhone'ów
  • 15-20 tysięcy sprzedanych sztuk gry na PC, za około 120zł oznacza sukces danego tytułu
  • Rynek konsolowy adresowany jest do dojrzalszego gracza, który nie chce mieć na raz za dużo tytułów
  • PC to nadal 60-65% rynku
  • Jest słaba rozpoznawalność PEGI w Polsce - tylko 6% badanych online przez Nielsena kojarzy oznaczenia 
  • Podobno media nie piszą w odpowiedni sposób o piractwie, co mnie osobiście zdziwiło, bo sam pamiętam co najmniej kilka publikacji u nas na ten temat. 
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.