PES 2016 - jak zmienić English League w Premier League? To proste

PES 2016 - jak zmienić English League w Premier League? To proste18.09.2015 14:56
marcindmjqtx

Nie tak proste, jak być powinno, ale wystarczy jeden wieczór, by brak licencji na stroje, emblematy i nazwy drużyn przestał odstraszać od gry "na poważnie".

Tak - rozgrywka jest najważniejsza, ale moje serce płakało, gdy testując wczesny kod PES-a musiałem patrzeć na biegających po murawie przebierańców w strojach z wietnamskiego bazaru. Merseyside Red? London FC? ST Red? Co to ma być? Gdybym pasjonował się rozgrywkami w Hiszpanii czy Włoszech nie miałbym takiego problemu.

Na szczęście w tym roku da się coś z tym zrobić. Przynajmniej na PS4 (no i PC, ale tam edycja dowolnego elementu gry jest oczywista). Taką wersją PES 2016 dysponuję. Nie wiem, jak opcje edycji wyglądają na pozostałych konsolach, a w internecie trudno aktualnie znaleźć jasne odpowiedzi.

Niestety, podmiana strojów, emblematów, nazw lig, drużyn i fotek trenerów nie jest kwestią kilku kliknięć. Przed premierą wydawało się, że będzie to równie proste, co pobranie na konsolę zmodyfikowanego Option File z internetu.

Może taka możliwość kiedyś się pojawi. Póki co wszystko musimy zrobić ręcznie. Pojedynczo.

Zaczynamy od znalezienia w sieci paczki z aktualnymi strojami drużyn interesującej nas ligi, które jakiś dobry człowiek przystosował do formatu obsługiwanego przez edytor w grze. Zestaw dla Premier League ściągnąłem z PES World. Inne ligi też powinny się tam pojawić.

W menu Edit w PES 2016 znajdujemy opcję Data Management, a w niej Import Images. Pliki graficzne do importu dostarczamy na podpiętym do konsoli pendrivie.

Najważniejsza opcja w menu

WAŻNE - by gra je zobaczyła, muszą znajdować się w folderze z WEPES w nazwie. Równie WAŻNE - stroje, emblematy, logo rozgrywek i fotki trenerów importujemy za pomocą odpowiadających im opcji. Nie da się naraz zaimportować wszystkiego tak, by gra potem to sama sobie podzieliła na kategorie.

Dane plików

NAJWAŻNIEJSZE - jeśli spróbujecie zgrać wszystkie stroje, wszystkich drużyn z ligi, gra najpewniej wywali się do dashboardu. Premier League to 20 drużyn. Manchester United jest w grze na pełnej licencji, więc do podmiany strojów zostaje 19 ekip. Zaparzcie sobie ulubioną herbatę, puśćcie relaksującą muzykę i zgrywajcie je na pendrive w parach.

Potem nie pozostaje nic innego jak mozolne podmienianie strojów: domowych, wyjazdowych i bramkarza.

Czary mary

Możecie dodać też trzecie i czwarte komplety, ale może nie warto. PES 2016 w każdej kategorii importowanych obrazków ma limit. Z moich obliczeń wynika, że nie ma szans, by w ten sposób uzupełnić wszystkie braki licencyjne gry. Nie pomieści ona aż tylu strojów. A mimo licencji na Ligę Europy, w grze nie znajdziemy żadnego polskiego klubu. Pewnie prędzej czy później, jakiś zakochany w futbolu grafik uzupełni zaległości. Byłoby szkoda, gdyby zabrakło miejsca dla Lecha czy Legii.

Stroje podmienione? Emblematy wrzucone? Nazwy drużyn ok? No to możecie pobawić się jeszcze układem siatki w bramce, nazwą stadionu (i wyborem tego, który najbardziej przypomina prawdziwe miejsce meczów danej drużyny) kolorem krzesełek na trybunach czy hasłami, które będą widniały na kibicowskich flagach. Niestety YOU'LL NEVER WALK ALONE na jednej się nie zmieści. Nowych przyśpiewek nie da się załadować.

Merseyside Red?

Dobra wiadomość - podmienione stroje będzie widać we wszystkich trybach gry. Również w Master League, myClub i - co najważniejsze - w rozgrywkach sieciowych.

Nazwa, emblemat, stroje - wszystko tam będzie. Wasza praca (no, praca polegająca na skopiowaniu na konsolę rzeczywistej pracy kogoś innego) nie będzie błyszczeć tylko w grze offline. Warto poświęcić temu wieczór.

No, co - jeszcze tu jestem

Muszę jednak mocno pokręcić głową na inny element odgradzający PES 2016 od rzeczywistości. Składy drużyn są żenująco nieaktualne. Spodziewałem się, że premierowa aktualizacja to naprawi, ale nie ma tak dobrze.

Oczywiście możemy sami przenieść Falcao do Chelsea, Sterlinga do City, a Benteke do Liverpoolu. Ale uaktualnienie składów drużyn nawet jednej ligi to masa pracy. Pracy, która nie będzie mieć przekładu na mecze online, a pierwszy oficjalny Data Pack ze składami i tak namiesza po swojemu z ustawieniami i taktykami. Tak naprawdę, to do jego wypuszczenia lepiej nie zaczynać grania w tryby "sezonowe" na poważnie.

Kiedy Konami wreszcie ogarnie temat? Na początku przyszłego tygodnia... mamy się dowiedzieć, kiedy:

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.