Osiągnięcia, trofea, ja wszystkie was...

Osiągnięcia, trofea, ja wszystkie was...06.04.2009 21:35
marcindmjqtx

Trofea, osiągnięcia, czasami nazywane nawet Aczikami, każdy z nas wie o co chodzi. Szatańsko wprowadzony najpierw przez Microsoft pomysł zawładnął umysłami milionów graczy, a Sony obudziwszy się z ręką w nocniku próbuje nadrobić straty. Dzisiejszy wpis Lewika pokazuje, ten biznes to nie przelewki. 2,5 miliarda osiągnięć? Pewnie, są pośród nich pewnie miliony nabite w King Kongi i inne Dash of Destruction, ale mimo to liczba robi potężne wrażenie. Czy zastanawialiście się jednak, jaki wpływ Osiągnięcia mają na nas, graczy? Być może. A jaki na deweloperów?

Mary Jane Irwin przedstawiła nam na łamach Gamasutry bardzo ciekawe przykłady, jak nabijanie statystyk odmieniło sposób patrzenia na gry, a także sposób ich tworzenia. Bo to, że w końcu pojawił się sens kupowania nawet najbardziej badziewnych gier to oczywista sprawa. Prawdziwi Hunterzy nie przegapią takiej możliwości na łatwe zdobycie "calaka". Sam złapałem się na tym, że podczas jednej z wizyt w supermarkecie kupiłem na wyprzedaży za 40zł Eragona. Po co? Nie mam pojęcia, cała masa nieskończonych, a nawet nie zaczętych gier jeszcze leży na półeczce i czeka. Dobrych gier. I co z tego, że mój Gamerscore woła o pomstę do nieba? Zawsze fajnie jeszcze kupić jedną grę i spróbować chociaż te kilkanaście punktów nabyć. Chore.

Wracając jednak do pani Irwin, ta nam przedstawiła całą sprawę z punktu widzenia deweloperów. Podobno już w badaniach udowodniono, że gry mające więcej Osiągnięć sprzedają się lepiej. Zależność może wydawać się przypadkowa, ale patrząc na siebie wierzę, że są osoby kierujące się przy zakupach kwestią tego tysiąca punktów do zdobycia. Z tekstu dowiecie się, jak zapatruje się na to m.in. Infinity Ward, Electronic Arts czy Naughty Dog. Czy zdawaliście sobie sprawę, że osiągnięcie w Skate polegające na ocenieniu Waszego filmiku przez 20 internautów miało na celu po prostu przyciągnięcie graczy do skate.reel, czyli społeczności zgromadzonej wokół gry? Gdy słucha się takich wyjaśnień wydawać się one mogą oczywiste, natomiast tak naprawdę stoi za tym głębsza filozofia i twórcy dokładnie zastanawiają się, jaki aspekt gry chcą podkreślić czy wypromować i czynią to właśnie za pomocą Osiągnięć I nie widzę w tym nic złego. Autorzy powinni umieć atrakcyjnością swojej gry czy usługi zachęcić mnie do wyciśnięcia z niej ostatnich soków, ale skoro już czasy się zmieniły, to nie ma co wyskakiwać z pędzącego pociągu. Większość z nas już dawno siedzi wygodnie w wagonie oznaczonym Gamerscore. Następna stacja - 1000GS. Czy też jest to Wam obojętne?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.