Od swojej premiery For Honor straciło ponad połowę graczy. Ale spokojnie, to jeszcze nic strasznego

Od swojej premiery For Honor straciło ponad połowę graczy. Ale spokojnie, to jeszcze nic strasznego08.03.2017 13:57
Bartosz Stodolny

Tak naprawdę spadki dotyczą wszystkich gier sieciowych.

Otwarta beta For Honor była trzecią najpopularniejszą grą na Steamie, przyciągając w szczytowym momencie prawie 72 tysiące graczy. W dniu premiery było ich mniej, bo niecałe 46 tysięcy. Tydzień później natomiast nieco ponad 30 tysięcy, a najświeższe dane pokazują, że w ostatnich 24 godzinach grało maksymalnie nieco ponad 13,5 tysiąca osób. Dane dotyczą oczywiście Steama, bo tylko tam da się to śledzić, ale zważywszy na fakt, że połowa grających robi to właśnie przez platformę Valve, spadki na Uplay są pewnie podobne.

Zresztą przyjrzyjmy się, jak wygląda to w przypadku innych produkcji. Battlefield 4 zaczął tracić graczy dopiero w okolicach premiery Battlefielda 1, co jest zrozumiałe. W tym drugim przypadku spadki zaczęły się dwa miesiące po premierze i również były dość drastyczne, szczególnie na PS4. Na pecetach połowa graczy przestała grać już po miesiącu. To jednak duże gry z wierną rzeszą długoletnich fanów; produkcje mniejsze, a przede wszystkim nowe IP, tracą graczy szybciej.

The Division to niemal 60-procentowy spadek po niecałym miesiącu na Steamie, aczkolwiek tam Ubi konkretnie dało ciała, przede wszystkim z oszustami. Główny inżynier pracujący nad pierwszym Titanfallem potwierdził z kolei portalowi Playstation Lifestyle, że gra traciła graczy w tempie zbliżonym do konkurencji. Spadki zaliczyło też Infinite Warfare.

Ciekawym zjawiskiem jest natomiast Rainbow Six: Siege. Tam liczba grających w szczytowych okresach na początku nie powalała, by w miesiąc od premiery urosnąć ponad dwukrotnie. Zresztą od listopada ubiegłego roku liczby są największe od premiery i zachowują tendencję wzrostową, co spowodowane jest dodatkami i rozpoczęciem drugiego roku rozgrywek w lutym 2017.

Dokładnie tak samo może być w przypadku For Honor, gdzie Ubisoft również ma plany na zawartość popremierową. Co trzy miesiące mamy dostawać nowych bohaterów, mapy, kosmetykę i dodatkowy sprzęt - wszystko za darmo.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.