Oculus Rift stawia na gry i sprzymierza się z Microsoftem. Pierwszy przedsmak E3 za nami

Oculus Rift stawia na gry i sprzymierza się z Microsoftem. Pierwszy przedsmak E3 za nami11.06.2015 20:53
marcindmjqtx

W pudełku z goglami wirtualnej rzeczywistości znajdziemy kontroler Xboksa One, Rift będzie natywnie wspierany przez Windows 10, a gry z konsoli będziemy mogli streamować na headset. A to jeszcze nie wszystko.

Zakończona przed momentem konferencja Oculusa miała w sobie sporo ciekawostek dla graczy. Potwierdziły się informacje, że gogle wirtualnej rzeczywistości trafią do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Mają być lekkie jak czapka-bejzbolówka, przystosowane dla osób noszących okulary i z wbudowanymi słuchawkami, które będziemy jednak mogli odłączyć, by korzystać z własnych.

Oculus Rift Reveal - Step Into The Rift Obsługiwać je będziemy padem od Xboksa One, który będzie dołączony do każdego egzemplarza Oculus Rift. Poinformował o tym niespodziewany gość konferencji - szef oddziału Xboksa Phil Spencer.

"Ożenienie" gogli z jednym kontrolerem ma wiele sensu. Pozwala deweloperom projektować gry i aplikacje z myślą o padzie od Xboksa One. Nie będzie to jedyny sposób na wchodzenie w interakcje z wirtualną rzeczywistością, ale póki co skupmy się na partnerstwie Microsoftu i Oculusa.

Zewnętrzny czujnik, gogle Oculus Rift, kontroler od Xboksa One

Mając Xboksa One i Rift będziemy mogli wyświetlać obraz gry z konsoli na soczewkach gogli, wykorzystując do streamingu komputer. Czy wszystkie gry? Czy już od momentu premiery? I czy zawsze będzie odbywało się to w takim wirtualnym kinie (czy może raczej pudle)?

Tego jeszcze nie wiadomo, ale pojawienie się Phila Spencera na konferencji Oculusa można traktować jako deklarację dla wszystkich, którzy uważali, że Microsoft przysypia w temacie VR. Zamiast rywalizować z Oculusem, firma przyłączyła się do niego, a jednocześnie pracuje nad własną technologią Hololens (headset rzeczywistości nie wirtualnej, a rozszerzonej, wzbogacający nasze otoczenie o "holograficzne" elementy niewidoczne bez niego). Tymczasem Sony musi sprawić, by gogle Morpheus nie wyglądały jak tańsza podróbka Rifta.

Łatwo nie będzie, bo Oculus zadbał o wsparcie deweloperów. Gry na Rifta stworzą m.in. studia Insomniac, Harmonix, Ready At Dawn, Gunfire Games, Climax czy Square Enix.

Tak wygląda Edge of Nowhere od Insomniac Games:

A to z kolei Chronos, tworzony przez byłych pracowników studia Vigil (seria Darksiders), obecnie działających jako Gunfire Games:

Oculus nie traktuje gier jako dodatku. Na fundusz wspierania niezależnych twórców, którzy chcą tworzyć oprogramowanie na Rifta przeznaczy 10 milionów dolarów.

Ostatnim akcentem konferencji była prezentacja zupełnie nowego kontrolera, stworzonego z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Gracze znają pada od Xboksa One, deweloperzy potrafią tworzyć na niego gry, ale prawdziwie nowe doświadczenia ma zaoferować Oculus Touch. To para trzymanych w obu dłoniach kontrolerów, zaprojektowanych tak, by w wirtualnej rzeczywistości służyły nam za ręce.

Korzystanie z nich ma być tak naturalne, jak zwykłe pomachanie do znajomego, pokazanie mu... kciuka czy już trochę mniej zwykłe podniesienie ze stołu broni, by później pociągnąć za spust.

Oculus Touch

Palmer Luckey przekonywał, że korzystanie z Oculus Touch - sprzedawanego zapewne osobno - ma nie zaprzątać naszej głowy. Ma być naturalne, tak jak naturalne dzięki goglom stanie się spotykanie w wirtualnej rzeczywistości, kogoś, kto tak naprawdę znajduje się daleko i wchodzenie z nim w zwykłe interakcje.

Dzisiejsza konferencja Oculusa była wstępem do E3. Wszystko, co zostało na niej pokazane, uczestnicy targów będą mogli przetestować na własnej skórze. W przyszłym tygodniu przekonamy się, jak te pomysły sprawdzają się w praktyce. Oculus to najmocniejszy kandydat do wprowadzenia wirtualnej rzeczywistości do naszych domów. Ciekawe też, jaką odpowiedź na partnerstwo z Microsoftem szykuje Sony.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.