NES Classic z 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Nintendo przeprasza

NES Classic z 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. Nintendo przeprasza01.02.2017 19:39

Nintendo świętuje sukces i obiecuje zwiększenie produkcji minikonsoli.

W zaledwie trzy miesiące od swojego rynkowego debiutu konsola NES Classic znalazła 1,5 miliona nabywców. Być może byłoby ich jeszcze więcej, gdyby nie to, że od premiery urządzenia na całym świecie są problemy z jego dostępnością. W jakiś sposób Nintendo nie przewidziało, że ten niewielki gadżet z 30 klasycznymi grami okaże się hitem.

Informacje o sprzedaży urządzenia pochodzą z ostatniego raportu finansowego Nintendo, o którym pisał już dziś w innym kontekście Adam Piechota. Prezes firmy, Tatsumi Kimishima, przeprasza w nim również za problemy z dostępnością Mini NES-a.

Powiedział Kimishima. Wystąpienie było jednak dla inwestorów, więc nie powstrzymał się, by dodać jeszcze:

Nintendo doskonale wie, że nostalgia to w tej chwili jego najbardziej skuteczna broń. W tych słowach prezes firmy mógł również odnosić się do wpływu, jaki na sprzedaż najnowszej odsłony Pokemonów na 3DS-a miał sukces Pokemon Go. Recepta na sukces wydaje się jasna - najpierw przypomnieć ludziom dzieciństwo, a później sprzedać nawiązujący do niego produkt.

Oczywiście takie podejście absolutnie nie dziwi, a skoro Nintendo ma takie atuty, to czemu by ich nie wykorzystywać. Jednocześnie jednak pojawia się myśl, że może ta nostalgia nie jest tylko najbardziej skuteczną bronią Nintendo. Może jest jedynym, co firmie pozostało.

NES Classic Edition - takie retro to ja rozumiem, pisał w listopadzie Adam Piechota. Dobrze więc, że - przynajmniej na razie - łapie się nas na tę nostalgię z klasą.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.