Na horyzoncie majaczą dwie nowe gry od Atari

Na horyzoncie majaczą dwie nowe gry od Atari19.09.2017 12:30
Bartosz Stodolny

Jedna to reaktywacja „ukochanej marki”, druga ma być zupełną nowością.

Atari, największy żywy trup tej branży, nie może narzekać na 2017 rok. Wydany w lutym na platformy mobilne RollerCoaster Tycoon Touch może pochwalić się ponad 9 milionami pobrań, a zapowiedziany w czerwcu Ataribox ma być czymś więcej, niż grającym na nostalgii emulatorem zapakowanym w ładne pudełko. Udało się nawet pogodzić z Jeffem Minterem i wspólnymi siłami rozpocząć prace nad Tempestem 4000.

Tempest 4000 - Gameplay Reveal

Dzieje się, a ostatnie doniesienia wskazują, że powyższe to dopiero początek ofensywy na nasze ekrany, salony i oczywiście portfele. Otóż poza rzeczonym Tempestem firma zamierza w najbliższej przyszłości wypuścić dwie nowe gry. Pierwsza ma być „rebootem jednej z najbardziej uwielbianych marek Atari”, druga to coś zupełnie nowego.

Nie wiemy ani co zostanie reanimowane, ani czym będzie ta nowość; w pierwszym przypadku możemy sobie pogdybać, choć po porażce Asteroids: Outpost obstawiam, że firma pójdzie w innym kierunku. Nowość to już zupełne wróżenie z fusów, choć kto wie, może to coś związanego z Blade Runnerem? Wszak logo Atari pojawiło się zarówno w hicie z 1982 roku, jak i w zwiastunie tego nowego. Z drugiej strony, jest to tak kultowa marka, że pojawiała się w masie innych filmów.

BLADE RUNNER 2049 - Official Trailer

Domysły zostawmy jednak komentarzom, a skupmy się na tym, co wiadomo. A wiadomo, że Atari zrobi te dwie nowe gry wspólnie z Figiem. Platforma zbiórek społecznościowych, w którą zaangażowani są Tim Schafer, Brian Fargo i Feargus Urquhart, pozwala czerpać zyski nie tylko twórcom gier, ale też osobom wspierającym projekty. I nawet zaczyna to działać.

Widać, że poprzez partnerstwo Atari chce podejść do tematu ostrożnie, przerzucając przynajmniej część kosztów na graczy, ale też nieco poważniejszych inwestorów. Zresztą w przypadku Atariboksa też jest mowa o crowdfundingu i naprawdę nie powinno to dziwić. Zbiórki społecznościowe to nie tylko sposób na uzyskanie dodatkowych funduszy, ale przede wszystkim dobre narzędzie do badania rynku i zainteresowania produktem.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.