Missing Translation - gra, w której nauczymy się autorskiego języka obrazkowego

Missing Translation - gra, w której nauczymy się autorskiego języka obrazkowego28.11.2014 13:29
marcindmjqtx

Rozwiążemy też dużo zagadek logicznych inspirowanych grami w rodzaju Loom, FEZ czy Myst.

Brodaty bohater Missing Translation z niewytłumaczalnych przyczyn trafia do obcego, futurystycznego miasta. Nie wiemy, jak się tam znalazł, nie wiemy, dokąd powinien pójść i co zrobić. Nie znamy języka, którym posługują się tajemniczy mieszkańcy. Nie rozumiemy, co dzieje się wokół nas. Jesteśmy zagubieni.

Choć twórcy podkreślają, że nie będzie to bardzo trudna gra, zależy im na tym, by nie prowadzić gracza za rękę - chcą w rozgrywce uchwycić uczucie, jakie towarzyszy nam, gdy trafiamy do obcego miejsca i  nie wiemy za bardzo, co zrobić. W grze nie pojawi się żaden tekst, a za źródło komunikacji posłuży nam jedynie autorski język przygotowany na potrzeby Missing Translation.

Utrzymana w popularnej ostatnimi czasy pixelartowej oprawie gra o rozwiązywaniu zagadek logicznych być może nie wyróżniałaby się za bardzo wśród konkurencji, gdyby nie pomysł na wprowadzenie do niej prostego, obrazkowego języka. Kojarzycie panele w smartfonach, w których musimy połączyć kilka punktów by odblokować telefon? Na tej samej zasadzie opierać się będzie tworzenie słów i podstawowych zdań w Missing Translation.

Tak działać będzie język w Missing Translation

Twórcy bardzo wnikliwie zabrali się za ten temat. Nie chcieli stworzyć paru wzorów, których trzeba się wykuć na pamięć; zależało im na tym, by ich sztuczny, prymitywny w założeniach język spajały pewne reguły. W bardzo interesującym dzienniku deweloperskim tłumaczą jego podstawowe zasady, jak np. to, że linie ukośne służą zaimkom osobowym, negacji i znakom zapytania, a poziome i pionowe odpowiadają rzeczownikom oraz czasownikom. W ten sposób za pomocą jednego symbolu będzie można "rysować" proste zdania lub równoważniki zdań.

Twórcy z Alpixel Games chcieliby wypuścić swój projekt w okolicach świąt Bożego Narodzenia. Gra będzie w pełni darmowa i dostępna na pecetach, Makach i komputerach z systemem Linux. Póki co można ją wesprzeć na Steam Greenlight oraz śledzić jej rozwój na forum TIGSource.

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.