Miliardy mieszkańców wirtualnych światów [MAGIA LICZB]

Miliardy mieszkańców wirtualnych światów [MAGIA LICZB]05.01.2012 11:59
marcindmjqtx

Na świecie zarejestrowano już ponad 1,7 miliarda kont w wirtualnych światach gier online.

Jak zatem wygląda to zestawienie?

Przyznam się szczerze - o większości z tych produkcji wiem bardzo niewiele, albo wręcz pierwszy raz o nich słyszę. Habbo to gra w hotel - zrobiona we flashu i działająca w przeglądarce zabawa w nie wiem co. Czytam opis tego tytułu i trochę nie rozumiem, co może być w niej fajnego. Szczerze. Głowna atrakcja to chat. No ale zarejestrowanych jest tam 255 milionów kont. Część z nich to zapewne rozmaite automaty mające za zadanie spamować użytkowników.

Poptropica to z kolei produkt skierowany do dzieci i młodzieży (6-15 lat). To już bardziej przypomina grę. Oczywiście to też gra przeglądarkowa, w której możemy na rozmaitych wyspach konkurować z innymi graczami w rozmaitych zawodach i minigrach.

Club Penguin to powiedzmy, że MMORPG (bardziej przypomina to zestaw zabaw, w których zyskujemy punty doświadczenia), w którym gramy pingwinami,  w Stardoll dziewczynki mogą przebierać manekiny w rozmaite ciuchy (gra zlokalizowana), Neopets pozwala nam stworzyć wirtualnego zwierzaka, który będzie żył w wielkim wirtualnym świecie.

A to dopiero pierwsza piątka największych gier. Co je łączy? Są darmowe, mają mikropłatności, działają w przeglądarce i są skierowane do młodych graczy.

A ci grają najwięcej i najczęściej. Statystyki jasno to pokazują.

Gracze w wieku 10-15 lat zakładają najwięcej kont - spójrzcie tylko na fioletową linię na wykresie. I chociaż w grupie wiekowej 15-25 obserwujemy największe przyrosty, to jednak nadal jest o wiele, wiele mniej.

Ciekawie też wygląda zestawienie wieku graczy w poszczególnych grach

Do zestawienia nie zostały dopuszczone gry mające mniej niż marny milion zarejestrowanych kont.

A gdzie World of Warcraft, Star Wars i inne sieciowe gry dla hardcorowych graczy? Zestawienie, na którym bazuję, to tylko darmowa próbka pełnego raportu - być może tam dostępne są pełne dane z rynku. Warto więc wspomnieć, że League of Legends w tym roku przekroczyło 15 milionów aktywnych graczy, w WoWa gra około 10 milionów ludzi.

Oczywiście - liczba zarejestrowanych kont wcale nie równa się faktycznej liczbie graczy. Do tego gry z płatnym abonamentem ciężko porównywać z darmowymi produkcjami opartymi na mikropłatnościach. W tych pierwszych mamy gwarantowany zysk od każdego gracza, w tych drugich liczymy, że odpowiednio duży procent zarejestrowanych użytkowników kupi wirtualne przedmioty.

Trend jest widoczny. Po co płacić za grę, skoro możemy bawić się online za darmo. A stworzenie takiego produktu nie kosztuje dużo i w razie porażki, można spróbować z nowym pomysłem chwilę potem. Któryś w końcu chwyci.

Najprościej jest zarobić dużo pieniędzy na bezpłatnych, przeglądarkowych grach dla dzieci i młodzieży. Wystarczy żeby procent z nich kupił nasz drogi przedmiot w darmowej grze.

Piotr Gnyp

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.