Microsoft rozważa wprowadzenie reklam do gier free-to-play

Microsoft rozważa wprowadzenie reklam do gier free-to-play16.04.2022 18:53
Źródło zdjęć: © GETTY | Barcroft Media

Skorzystać mają na tym twórcy. Gigant z Redmond obawia się jednak reakcji graczy.

Jak donosi Business Insider, Microsoft rozważa możliwość wprowadzenia reklam w darmowych grach, udostępnianych na PC i konsolach. Co ciekawe, według tych informacji producent Xboksa nie zamierza pobierać swojego procentu od przychodów z reklam. Całość zysków przeznaczona ma być dla twórców gier.

Źródła, na które powołuje się publikacja, podają, że plany te znajdują się na razie w bardzo wczesnej fazie. Nie wiadomo na razie, jaki zakres miałoby obejmować publikowanie reklamowych treści i czy mogłyby być one rozszerzone na elementy samej gry, takie jak awatary gracza. Nie wiadomo również, czy Microsoft przedstawiał już ofertę reklamodawcom.

Producent Xboksa ma w tej kwestii poruszać się bardzo ostrożnie, przewidując możliwą gwałtowną reakcję ze strony graczy. Rozważana jest podobno możliwość wprowadzenia istotnych ograniczeń, na mocy których tylko wybrane marki miałyby dostęp do powierzchni reklamowej i mogłyby ją wykorzystywać w sposób nie wpływający negatywnie na rozgrywkę.

Jeżeli takie obawy faktycznie się pojawiają, to nic dziwnego. Temat z jest drażliwy, a tak zwane "darmowe" gry już obecnie na każdym kroku bombardują gracza ofertami i nakłaniają do wydania w nich pieniędzy. W pewnym sensie więc reklamy już w nich są, dotyczą jedynie samej gry.

Jak gracze zareagują na jeszcze więcej reklam w swoich darmowych grach? Można z duża dozą pewności przypuszczać, że niezbyt pozytywnie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.