Microsoft nie przejmuje się ostatnim ruchem Sony. A chyba powinien

Microsoft nie przejmuje się ostatnim ruchem Sony. A chyba powinien03.07.2012 11:49
marcindmjqtx

"Bujanie w chmurach" nie jest dla firmy z Redmond niczym nowym, ale ile mają z tego gracze?

Microsoft od dawna korzysta z dobrodziejstw strumieniowania multimediów, dzięki czemu może pochwalić się olbrzymią biblioteką filmów, muzyki czy programów telewizyjnych, które możemy oglądać za pośrednictwem Xbox Live. O ile mieszkamy w jednym z krajów, w których ta usługa rozwinęła skrzydła, rzecz jasna.

Rzecznik firmy zapytany o reakcję na kupno Gaikai przez Sony przypomniał tylko, że Microsoft już dawno zainwestował w tę technologię i obecnie dostarcza rozrywkę 40 milionom użytkowników. W przyszłości firma zamierza przywiązywać do niej dużą wagę:

Zamierzamy dostarczać wyjątkowych, wieloplatformowych przeżyć przez Xboksa, Windows Phone, Windows 8 i inne popularne urządzenia. Sporo uwagi Microsoft poświęcił tematowi na swojej konferencji w trakcie E3, co nie spodobało się graczom, którzy chcieli słuchać o grach.

I to jest rozróżnienie, które warto zauważyć. Microsoft w zasadzie nie mówi o graniu w chmurze, dla niego liczą się głównie zasobne biblioteki multimediów, a graczom oferuje na razie tylko przechowywanie na dalekich serwerach zapisanych stanów gier. Natomiast Sony kupując Gaikai dało jasny sygnał, że z tej chmury mają "padać" gry. Mocno zaznaczył to Andrew House:

SCE dostarczy światowej klasy usługę, która pozwoli użytkownikom na natychmiastowy dostęp do szerokiego zakresu zawartości. Od core'owych gier z bogatą grafiką do casualowych produkcji. Zawsze i wszędzie, na różnych urządzeniach podłączonych do internetu. To dlatego wszyscy zastanawiają się teraz, jaka przyszłość czeka branżę i czy koniec konsol, jakie znamy, jest bliski.

Microsoft może i na pozór się tym nie przejmuje, ale pomimo, że od dawna stosuje "chmurę" do dostarczania rozrywki, to jeśli chodzi o wykorzystywanie jej do grania, jest obecnie za konkurencją. Sony kupiło sobie platformę, która już działa. To, co zrobi z nią w przyszłości będzie bardzo ciekawe.

źródło: Games Industry

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.