Microsoft nie chciał sprzedać marki Fable, bo... jedna nowa gra już powstaje

Microsoft nie chciał sprzedać marki Fable, bo... jedna nowa gra już powstaje30.05.2016 16:55
Maciej Kowalik

Fable Fortune będzie karcianką. Pracują nad nią weterani studia Lionhead. Ale nie mają wydawcy.

Temat dalszych losów marki Fable to wciąż świeża sprawa. Pisaliśmy już o tym, że chętnych na kupno studia Lionhead nie brakowało. Ale choć Microsoft mógł przebierać w milionowych ofertach, to wszystko rozbiło się o Fable. Marka nie była na sprzedaż. I nic się w tej kwestii nie zmieniło. No, poza drobnym faktem, że - jak informuje IGN - jutro na Kickstarterze wystartuje zbiórka na nową grę z serii.

Za Fable Fortune odpowiada ekipa Flaming Fowl, założona przez byłych pracowników Lionhead. Projekt nie jest żadną partyzantką. Microsoft pozwolił developerom na wykorzystanie swojej marki, ale w sprawach wydawniczych firma umyła ręce. Flaming Fowl muszą sami uzbierać kasę na swoją grę.

[IGN id="http://www.ign.com/videos/2016/05/30/17-minutes-of-fable-fortune-the-secret-lionhead-card-game"]

Pisząc, że to kolejna część serii trochę przesadzam. To miano warto zachować dla ewentualnego Fable 4, które kiedyś być może zamajaczy na horyzoncie i znów będzie grą RPG. Fable Fortune będzie natomiast karcianką. Co specjalnie nie zaskakuje - każdy chce mieć teraz "swojego Hearthstone'a". Od Might & Magic po The Elder Scrolls. Oczywiście nie każdemu się uda.

Pierwszym sprawdzianem pomysłu będzie zbiórka, która wystartuje jutro. Projekt nie jest klecony na kolanie. Powstawał w tajemnicy w Lionhead od 18 miesięcy. Gdy los studia został przypieczętowany, prace zintensyfikowano, by mieć coś, co można pokazać zachęcając do wpłat. Studio liczy na zebranie przynajmniej 250 tysięcy funtów. Jeśli to się uda, gra trafi w przyszłym roku na PC oraz Xboksa One. Już na październik zaplanowano otwartą betę, więc każdy chętny będzie mógł się przekonać ile w tym Fable, a ile zrzynki z popularnych gier.

Trzymam kciuki, bo choć szczerze mówiąc wcale nie potrzebuje kolejnej karcianki, to chciałbym, żeby marka Fable nie zniknęła. Microsoft nie macza w Fortune paluchów, co też może wyjść projektowi na dobre. Jeśli zdobędzie zaufanie graczy, rzecz jasna. To wcale nie musi być łatwe.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.