Microsoft niby nie wymusza na deweloperach rozdzielczości 1080p, ale w przypadku Diablo 3 nic poniżej nie wchodziło w grę

Microsoft niby nie wymusza na deweloperach rozdzielczości 1080p, ale w przypadku Diablo 3 nic poniżej nie wchodziło w grę20.08.2014 15:30
marcindmjqtx

Stąd aktualizacja w dniu premiery, która podbija rozdzielczość. Ale nie ma nic za darmo.

Przerzucanie się cyferkami to jeden ze stałych elementów w wojnie pomiędzy PS4 i Xboksem One. Czasem mam wrażenie, że same gry są nieważne - liczy się tylko to czy będą działać w 1080p i 60 klatkach animacji na sekundę. W przypadku Diablo 3 na Xboksie One Blizzard miał problem. Eurogamer rozmawiał na ten temat z Johnem Hightem, który sprawował pieczę nad projektem:

Dobiliśmy do 1080p, ale to utrudniało trzymanie stałej liczby klatek animacji. Diablo to gra akcji, więc chcieliśmy by wszystko działo się tu płynnie. Zwłaszcza przy czterech graczach[...]Dlatego zdecydowaliśmy się obniżyć rozdzielczość do 900p. Właśnie w takim stanie pokazywaliśmy grę w okolicach E3. Microsoft stwierdził wtedy "to niedopuszczalne, musicie znaleźć sposób na wyższą rozdzielczość". Na tym się nie skończyło. Firma wysłała do Blizzarda swoich ludzi, którzy - tak jak to ma miejsce w przypadku Destiny - pomogli deweloperom wycisnąć ze sprzętu więcej i odpowiednio wykorzystać moc, którą dostali do dyspozycji, gdy Kinect nie był już obowiązkowym akcesorium. Przypomnijmy tylko, że w październiku Aaron Greenberg z Microsoftu zaprzeczył, jakoby firma wymuszała w grach na Xboksa One natywne 1080p.

Ostatecznie Blizzardowi udało się podbić rozdzielczość, ale analiza Digital Foundry wskazuje, że ceną za to jest odrobinkę mniejsza liczba klatek animacji na sekundę. Przy 900p Diablo 3 na Xboksie One trzymało stałe 60 fps. Po podwyższeniu rozdzielczości liczba ta potrafi spaść do okolic 50.

Coś za coś. Nie dziwię się Microsoftowi, że naciska na deweloperów, by w kwestii cyferek gry na Xboksa One nie ustępowały ich wersjom z PS4. Ale może niektórzy chcieliby mieć wybór - płynność czy rozdzielczość. Przy czym absolutnie nie twierdzę, że zauważyłbym różnicę pomiędzy 60 i 55 klatkami animacji na sekundę.

[źródło: Eurogamer]

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.