Microsoft i Apple razem - egzotyczny sojusz przeciwko Blu-ray

Microsoft i Apple razem - egzotyczny sojusz przeciwko Blu-ray23.09.2010 12:43
marcindmjqtx

Apple właśnie pozyskał niespodziewanego sojusznika w swojej kampanii przeciwko formatowi Blu-ray - koncern Microsoft... Niezwykle egzotyczny sojusz, ale jeżeli się przyjrzeć bliżej to jednak nie jest to aż tak duże zaskoczenie.

Microsoft od początku istnienia formatu był mu niechętny i opowiadał się raczej za konkurencyjnym formatem HD-DVD. Po ostatecznym zwycięstwie Blu-ray nad HD-DVD, z Microsoftu co jakiś czas dochodziły pogłoski, że doda wreszcie niebieski czytnik do swojej flagowej konsoli Xbox 360, ale koncern z Redmond nigdy tego nie zrobił.

Blu-ray zmierza ku swojej śmierci jako format - tak powiedział angielski Steven McGill szef angielskiego oddziału odpowiedzialnego za Xboksa.

McGill powiedział też, że Microsoft miał rację, trzymając się starego formatu DVD do swoich konsol i że wraz z rosnącym streamingiem treści ściąganych przez internet i rosnącą infrastrukturą sieciową nie ma już więcej zapotrzebowania na fizyczne dyski optyczne.

Jakie są prawdziwe przyczyny egzotycznego sojuszu Microsoft - Apple? Apple i Microsoft razem? To wydawałoby się niemożliwe. Jaki może być powód tak niecodziennego sojuszu? Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o... pieniądze. Nie jest żadną tajemnicą, że na rozwoju Blu-ray najwięcej zarabia japoński Sony. Tymczasem Microsoft i Apple niewiele mogą tu ugrać finansowo. Amerykańskim koncernom nie jest to na rękę.

Microsoft ze swoim Xboksem 360 walczy zaciekle z konkurencyjną konsolą Sony PlayStation 3, której jedną z największych zalet jest właśnie czytnik Blu-ray. Popierając niebieski format, gigant z Redmond wspierałby bezpośredniego konkurenta w walce o serca graczy.

Tymczasem Apple niedawno zaprezentował Apple TV oraz swoje możliwości ściągania filmów z sieci. Koncernowi Jobsa format Blu-ray również od zawsze był solą w oku. Apple nie zarobiłoby na formacie Blu-ray, który został opracowany przez Sony. W Apple TV czy sklepie iTunes amerykański koncern Jobsa ma pełną kontrolę nad udostępnianymi tam treściami, może też dyktować ceny. Chodzi więc o duże pieniądze.

Duże pieniądze łączą najlepiej...

Rzadko się zdarza by dwa wielkie koncerny, zajadli wrogowie z Redmond i Cupertino, wymieniający sobie częste uszczypliwości, mogli działać dla jednego celu. Ale pieniądze potrafią najlepiej łączyć, a zwłaszcza duże pieniądze... Dlatego nie ma się co dziwić temu egzotycznemu sojuszowi. Ale czy to wystarczy, by pokonać rozwijający się Blu-ray? Według mnie sojusz Microsftu i Apple nic nie zmieni. Obie firmy nigdy nie wspierały Blu-ray, po prostu tylko teraz występują oficjalnie przeciwko niemu. Dopóki wielcy dystrybutorzy treści, którzy wydają filmy na błękitnym formacie, nie zrezygnują z Blu-ray, wszelkie plotki o śmierci błękitnego formatu są absolutnie bezpodstawne.

Via [Slashdot]

Mariusz Koryszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.