Mark Zuckerberg: potrzeba 100 milionów sprzedanych Oculusów, by ten sprzęt zaczął mieć poważne znaczenie

Mark Zuckerberg: potrzeba 100 milionów sprzedanych Oculusów, by ten sprzęt zaczął mieć poważne znaczenie30.10.2014 15:31
marcindmjqtx

Szef Facebooka i właściciel Oculus Rifta (od pewnego czasu) nie ukrywa, że ma dalekosiężne plany wobec tego sprzętu.

Podczas ostatniego sprawozdania finansowego szef Facebooka przedstawił swoje (bardzo) dalekosiężne plany związane z Oculus Riftem. Stwierdził, że sprzęt musi być w posiadaniu przynajmniej 100 milionów ludzi, by mieć "bardzo duże znaczenie jako platforma".

"Ciężko to dokładnie przewidzieć", powiedział, "ale nie sądzę, by w ciągu następnych kilku lat udało się dobić do 50 czy 100 milionów sztuk. Będzie na to potrzeba kilku kolejnych wersji urządzenia (...)."

Zuckerberg wytłumaczył, że dopiero gdy w końcu uda się dobić do takiej skali, rozwiązania zastosowane w Oculusie będzie można wykorzystać na szerszą skalę. "Właśnie to mam na myśli, gdy mówię o sprzęcie w 10-letniej perspektywie", wytłumaczył. "Trzeba stworzyć pierwszy rzut urządzeń, potem publiczność skupioną wokół niego i cały ekosystem, zanim będzie z tego biznes".

100 milionów Oculusów? W kategorii gier to wręcz nieosiągalne plany, więc Facebook musi mieć w rękawie jakiegoś asa, który skłoni do zakupu tego sprzętu także nie-graczy.

Firma Marka Zuckerberga przejęła gogle wirtualnej rzeczywistości w marcu tego roku. Zapłaciła za to 2 miliardy dolarów.

[Źródło: Seeking Alpha]

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.