Mansion of Madness - popularna gra planszowa pojawi się w postaci cyfrowej

Mansion of Madness - popularna gra planszowa pojawi się w postaci cyfrowej18.04.2018 15:34
Joanna Pamięta - Borkowska

Tym razem zagramy sami, ale trudno.

Mansion of Madness to gra planszowa wydawnictwa Fantasy Flight Games. To pięknie wykonana, jak zawsze w przypadku tego wydawnictwa, przygoda osadzona w klimacie powieści Lovecrafta. Jedna osoba jest mistrzem podziemi i zarządza potworami, podczas gdy reszta wciela się w śmiałków, których zadaniem jest w owych podziemiach przeżyć i przy okazji rozwiązywać liczne zagadki. Nie miałam jeszcze przyjemności wypróbować tej planszówki, ale mechanika kojarzy mi się ze znakomitą Star Wars: Imperial Assault, w której jeden gracz (w mojej ekipie jestem to najczęściej ja) steruje jednostkami Imperium, zaś pozostali otrzymują po jednym, ale za to bardzo silnym, bohaterze Rebelii.

Mansions of Madness: Mother's Embrace [PC] Debut Trailer

Wydawca Asmodee Digital ogłosił powstanie gry wideo na licencji Mansion of Madness. Tytułu nie należy mylić z Mansion of Madness companion app, który jest po prostu aplikacją pomocniczą do gry planszowej, zastępującą ludzkiego mistrza podziemi. Gra wideo zostanie pozbawiona aspektu kooperacji, przeznaczona będzie na jednego gracza, który dostanie pod kontrolę grupę czterech badaczy. Za produkcję wzięło się studio Luckyhammers, odpowiedzialne za tytuł Terraforming Mars.

Akcja gry toczy się w 1926 roku, na terenie nienazwanej posiadłości. Czekać w niej będą oczywiście same przyjemne rzeczy: pułapki, plugawe monstra oraz wszelkie przejawy szaleństwa, w którym pogrąża się świat.  Rozgrywka ukazana będzie z perspektywy trzeciej osoby.

Premiera zapowiadana jest na pierwszy kwartał 2019 roku, a gra pojawi się na PC i Mac.

Dostępny teaser nie pokazuje dużo, ale więcej można wywnioskować na podstawie zrzutów gry dostępnych na Steamie.

Gry wideo, które lądują na stołach w postaci planszówek, to dość częste zjawisko. Gears of War, World of Warcraft, Age of Empires (które osobiście polecam), wydany niedawno Fallout (rewelacja) to tylko niektóre przykłady gier bez prądu, które wcześniej ukazały się na PC lub konsolach. Adaptacja w drugą stronę zdarza się o wiele rzadziej. Dobrym przykładem jest tutaj polska Neuroshima Hex Online, w którą gra się moim zdaniem wygodniej niż w wersję stołową, ponieważ większość obliczeń wykonuje SI.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.