Macie już NES-a Classic? Oczywiście, że nie macie, bo na rynek trafiło za mało konsol

Macie już NES-a Classic? Oczywiście, że nie macie, bo na rynek trafiło za mało konsol14.11.2016 13:23
Adam Piechota

Bardzo rozczarowujące.

Gdzie nasz test NES-a Classic Edition? Gdzieś pod moim wpisem na liście osób oczekujących nowych dostaw konsol. Nintendo nie rozegrało tej partii w odpowiedni sposób. Widząc zainteresowanie tematem, powinni dostarczyć przynajmniej tyle sprzętu, ile osób złożyło zamówienie. A tak ani na półkach sklepowych nie zobaczycie tego retropudełeczka, ani nawet w domach większości osób, które planowały je kupić w dniu premiery. I to nie tylko w Polsce. Już podczas weekendu na całym świecie zabrakło Classiców. Nic dziwnego, że ceny na eBayu zaczynają już budzić wyłącznie śmiech.

W wyniku konsola staje się podobnie unikalnym przedmiotem jak wiele figurek Amiibo. Nawet jeśli biblioteczka gier jest dość wąska, nie łączy się z Internetem, a kable od kontrolerów wydają się żałośnie krótkie. Gdzie jeszcze w przypadku Amiibo byłbym w stanie cokolwiek zrozumieć - poprzez zmniejszenie liczby nakręca zajawkę kolekcjonerską. Problemy z dostępnością konsoli to jednak jakiś smutny żart. Wysokie zainteresowanie w połączeniu z naprawdę strawną ceną mogłoby z NES-a Classic zrobić czarnego konia sezonu świątecznego. Firma w typowy dla siebie, dość oschły sposób informuje na Twitterze, że jest świadoma problemów i będzie zaopatrzać sklepy cały czas przez następne miesiące.

Zabawne, że ten problem nie dotyka wyłącznie nas. Shannon Loftis z Microsoftu zaćwierkała niedawno: "Ogromnie zdenerwowana, że nie mogę dostać NES-a Classic. Nintendo, dlaczego je ograniczacie?", na co odpowiedział także Dan Ayoub ze studia 343 (raczej kojarzycie, prowadzą obecnie serię Halo) - "Co nie? Odświeżałem Amazona jak szalony". Gdy ludzie związani z konkurencyjną firmą bez zająknięcia marudzą na portalach społecznościowych, że chcieliby kupić konsolę z przeciwnego obozu (a nie mogą), powinieneś wiedzieć, że siedzisz na żyle złota. Nie każdy z Microsoftu ma tyle szczęścia co Phil Spencer, któremu Nintendo wysłało egzemplarz już dawno temu.

Są równi i równiejsi, wiadomo. Dlatego nie mogę nawet obiecać, że dostaniecie nasz tekst o konsolce w tym tygodniu. Istnieje szansa, nie ma pewności. W każdym razie Ninny powinno wziąć się do roboty. W takim tempie jedyną opcją sprawdzenia tego pudełeczka w akcji będzie wyłożenie kolosalnej sumy na jakiejś aukcji. Co jest zwyczajnie bez sensu, jeśli wziąć pod uwagę, ile zabawy ostatecznie może dostarczyć. Gdybym dużo taniej mógł zgarnąć te trzydzieści tytułów z eShopu, nawet nie myślałbym o takim marnotrawstwie. Trzymajmy kciuki, by sytuacja została w miarę sprawnie ogarnięta, a zły wydźwięk powyższych wiadomości - rozmył się w cudownych oparach retro.

Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition Features Trailer

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.