Liczba dnia: 329 970 – tyle kopii Rusta zwrócili użytkownicy Steama, odkąd platforma umożliwia oddawanie gier

Liczba dnia: 329 970 – tyle kopii Rusta zwrócili użytkownicy Steama, odkąd platforma umożliwia oddawanie gier29.06.2017 17:35
Bartosz Stodolny

Łączna kwota przekroczyła 4 miliony dolarów, ale to wcale nie oznacza straconych dla dewelopera pieniędzy.

Chętnie korzystamy z dobrodziejstwa zwrotów „bez zadawania pytań” na Steamie. Samo Valve w maju pochwaliło się, że liczba zgłoszeń dotyczących oddania gry potrafi wynieść około 50 tysięcy na dobę. I nie ma się czemu dziwić, bo to bardzo dobry, nie tylko pro konsumencki, krok. Krok, na który zdecydował się też Microsoft i przed wykonaniem którego broni się Sony. Okej, Valve podało oficjalne statystyki, ale nadal nie wiemy, jak ma się to w rozbiciu na poszczególne tytuły. Tutaj z pomocą przychodzi Garry Newman, który na Twitterza podzielił się liczbami dotyczącymi Rusta.

329 970 zwróconych egzemplarzy na kwotę wynoszącą ponad 4,3 miliona dolarów wydaje się czymś niewyobrażalnym dla, mimo wszystko, małego dewelopera. W komentarzach pod postem pojawiło się pytanie, jaki odsetek sprzedaży stanowią zwroty i okazało się, że to zaledwie 6%, więc naprawdę niewiele. Swoją drogą, skoro niecałe 330 tysięcy kopii to 6% sprzedaży, łatwo policzyć, że Rust znalazł około 5,5 miliona nabywców, co zresztą pokrywa się z danymi na SteamSpy. Co ciekawe, takim samym odsetkiem zwrotów podzielił się pod wpisem Newmana twórca DayZ, Dean Hall. Choć tutaj liczby dotyczą jego nowego studia – Rocketwerkz i VR-owej gry Out of Ammo, więc są dużo mniejsze niż w przypadku Rusta.

Zastanówmy się przez chwilę, czy ponad 4 miliony dolarów to faktycznie stracone pieniądze? W końcu taka kwota to sporo nawet dla kogoś, kto sprzedał 5,5 miliona egzemplarzy swojej gry. Tylko czy ludzie nadal tak chętnie by ją kupowali bez możliwości zwrócenia, jeśli coś by im się nie spodobało? Do ilu dodatkowych odbiorców udało się dotrzeć Newmanowi dzięki tej poduszce bezpieczeństwa?

Akurat Rust to szalenie popularna gra i w Sieci można znaleźć masę materiałów na jej temat, ale dokładnie ta sama zasada stosuje się do mniej znanych produkcji. Dużo łatwiej nam kupić coś mając świadomość, że nie ryzykujemy nic poza zamrożeniem niewielkiej kwoty na kilkanaście dni, bo tyle zwykle trwa, zanim pieniądze trafią z powrotem na nasze konto

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.