Ktoś w Sony otwiera szampana. PlayStation 4 przekroczyło 50 milionów sprzedanych egzemplarzy

Ktoś w Sony otwiera szampana. PlayStation 4 przekroczyło 50 milionów sprzedanych egzemplarzy07.12.2016 19:39

Jak ogłosiło Sony, PlayStation 4 wraz z 6 grudnia przekroczyło 50 milionów egzemplarzy, sprzedanych na całym świecie. 1/5 z tego udało się osiągnąć w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Przynajmniej na razie, po 3 latach obecności na rynku, PlayStation 4 wydaje się być dla Sony takim samym sukcesem jak PlayStation 2. Najpopularniejsza konsola wszech czasów (ponad 155 milionów sprzedanych egzemplarzy od premiery) po 3 latach obecności na rynku miała na koncie 51,2 miliona sprzedanych sztuk.

PS4 osiągnęło w tym samym czasie wynik niemal identyczny. Patrząc na to, jak wielkim kulturowym fenomenem było PlayStation 2, aż ciężko w to uwierzyć. A jednak, tak czy inaczej, Sony wydaje się aktualnie  rządzić konsolowym rynkiem.

Chciałoby się to porównać z wynikami konkurencji, to jednak jest już nieco trudniejsze - wiadomo, że przegrywający nie są zbyt skorzy do publicznego chwalenia się swoimi wynikami.

Pozostaje zdać się na porównanie statystycznych danych wg VGChartz - tutaj PS4 ma wynik nieco niższy od tego, które podało Sony - 46 milionów. Dla Xboksa One liczba ta jest mniejsza niemal o połowę i wynosi 24 miliony. Wii U jest zaś jeszcze dalej z tyłu z 14 milionami.

Nie znaczy to oczywiście, że Microsoft i Nintendo mają powody do jakichś wielkich narzekań. Konkurujący ze wspomnianym wyżej PS2 Dreamcast sprzedał 9 milionów egzemplarzy w ciągu całego swojego życia (które nie trwało nawet 2 lat).

Pierwszy Xbox - z tej samej generacji - 24 miliony w trakcie swojej obecności na rynku. Więc chociaż przewaga Sony wydaje się spora, to wyścig jest zdecydowanie bardziej wyrównany niż w tamtych czasach (i stąd może to wrażenie, że PS4 nie jest aż takim fenomenem).

W całkowitą sprzedaż konsoli Sony wlicza zarówno model premierowy jak i PS4 Pro. Firma przyznaje, że w osiągnięciu tak dobrego wyniku bardzo pomógł Czarny Piątek. Był on pod względem sprzedaży sprzętu i gier najlepszy w całej historii marki PlayStation.

Japończyków cieszy również dobra sprzedaż gier na PS4. W ciągu całego 2016 roku rozeszło się ich 369,6 milionów egzemplarzy (łączna sprzedaż tradycyjna i cyfrowa).

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.