Kosmiczne możliwości edytora StarCraft 2

Kosmiczne możliwości edytora StarCraft 230.07.2010 08:00
marcindmjqtx

Chyba każda osoba orientującą  się w sferze gier komputerowych zna surrealistyczne pytania młodych ludzi, w stylu "jaki jest najlepszy program do robienia gier?". Surrealistyczne do niedawna, bowiem takie właśnie narzędzie stworzył Blizzard. Dotychczas dostępne dla beta testerów, od 27 lipca dołączone do lądującej na półkach sklepowych gry StarCraft II, narzędzie Galaxy Map Editor tylko z pozoru wydaje się zwyczajnym edytorem map, a w praktyce to potężne narzędzie do tworzenia najróżniejszych gier. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób najbardziej wyczekiwany RTS wszech czasów może odmienić arenę gamingową.

Wszystko zaczęło się 22 kwietnia, kiedy to Blizzard, wraz z dziewiątą łatką do bety StarCrafta 2, postanowił udostępnić swym fanom zapowiadany od dawna edytor. Aplikacja ta, według zapewnień producentów, miała odmienić  pojęcie map "trybu dowolnego". Stare dobre "Tower Defense", "Team Micro Areny" czy wszelakie tory przeszkód - wykorzystujące do granic wytrzymałości stary SC edytor - miały zostać zastąpione przez tworzone dzięki nowym możliwościom cuda.

BananaCraft Movie

Zaczęło się niewinnie, krótkie animacje, strzelanka w stylu "Alien Breed" i gra wyścigowa - innymi słowy wszystko, aby tylko odejść w jakiś sposób od tradycyjnego podejścia -"Daje nam Blizzard potężne narzędzie? Przetestujmy je":

StarCraft II - Lava Terrain Cinematic Showcase

T-DownFighters Starcraft 2 Custom map(Not mine)

StarCraft 2 Beta Map: Wacky Race v1

Należy  przyznać, że początki były udane jednak jeszcze daleko było do przełomu. Owszem, niekonwencjonalne sterowanie klawiszami, nietypowe ujęcia kamery są ciekawe, jednak nie wnoszą nic ponad możliwości edytora serwowanego razem z WarCraftem 3. Tendencja ta, wynikająca być może z niewiary w możliwości edytora, utrzymywała się jeszcze dosyć długo. Do końca kwietnia nie ukazało się zbyt wiele "map". Pojawiły się wzmianki o fanowskim World of StarCraft, powstało kilka gier typu Tower Defense, czyli po staremu - nic ciekawego. Była to jedynie cisza przed burzą. Kolejny bowiem miesiąc ukazał prawdziwą wytrwałość i umiejętności twórców map, prezentując jednocześnie możliwości Blizzardowskiej zabawki. Wtedy do autorzy lokacji na potęgę zaczęli prezentować swe wizje i możemy sobie jedynie wyobrazić oniemienie fanów gry.

Terran Conflict - Smooth Version.

Starcraft II - Ardnived - Artifact - SC2MAPSTER Cutscene Contest

Zniewalające teledyski, skomplikowane animacje, platformówki, tetrisy - od tego czasu StarCraft II nabrał całkiem nowego znaczenia. Fanów olśnił fakt, iż wraz z zakupioną grą dostaną setki, a może nawet tysiące mniejszych gier w wielu gatunkach, a utwierdzały ich w tym kolejne fanowskie prezentacje.

W czerwcu starcraftowi artyści postawili na funkcjonalność i efektywność swych produkcji, mnożąc ich ilość na potęgę. Nic dziwnego, bowiem całą sieć zasypały tysiące dodatkowych kluczy do zamkniętej bety i każdy, kto choć trochę się postarał, mógł zdobyć wymarzoną szansę na przetestowanie produktu Zamieci.

Reaper - StarCraft II Sidescroller (Take 4)

Starcraft II Rails Puzzle Demo

AC130K - Spaceship Gunner V3 (FPS Map test)

AC130k - The Temple Multiplayer Demo (StarCraft 2)

Do dziś twórcy map nie szczędzą sił, aby testować niekończący się potencjał edytora. Niezliczone ilości kampanii dla pojedynczego gracza, znane z WarCrafta 3, modyfikacje typu DoTA, gry w stylu Guitar Hero, piłka nożna oraz coraz popularniejsza możliwość importu modeli z zewnątrz, z każdym dniem coraz lepiej rokują rozwój tej sceny. Wygląda na to, że rozbudowany system skryptów daje praktycznie nieograniczoną możliwość ingerencji w grę. Tworzona mapa może stać się wszystkim, co można pokazać na ekranie monitora, a ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Należałoby zwrócić uwagę, że to efekty pracy wyłącznie z testową wersją narzędzia. Jeśli spełni się wielki sen Blizzarda, po zakupie jego najnowszego RTS-a nie ruszymy przez długi czas żadnej innej pozycji z rynku gier, bowiem zastąpi je nam drugi StarCraft oraz to, co zaprezentują jego fani. Czy plan się powiedzie? Zobaczymy.

Robert "Xrasnolud" Rojek

Tekst ukazał się u nas dzięki współpracy z serwisem Starcraft2.net.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.