Kolejny raport pokazuje, że rynek gier pecetowych ma się bardzo dobrze

Kolejny raport pokazuje, że rynek gier pecetowych ma się bardzo dobrze03.08.2016 17:11
Bartosz Stodolny

W sumie dlaczego miałoby być inaczej. Czy się to komuś podoba, czy nie, pecety jeszcze długo pozostaną w łaskach.

Agencja DFC Intelligence opublikowała raport, z którego wynika, że rynek pecetowy trzyma się bardzo dobrze, a będzie tylko lepiej. Już 2015 rok był świetny i branża urosła o 11% względem 2014 zamykając się tym samym w kwocie 30 miliardów dolarów. Natomiast do roku 2020 łączna wartość sprzedaży gier na PC ma osiągnąć poziom 42 miliardów dolarów, z czego większość – co nie powinno dziwić – skupi się na krajach Azji i Pacyfiku.

Nie powinna też dziwić słabnąca pozycja dystrybucji pudełkowej. W 2015 roku ten model wygenerował jedynie 1,4 miliarda dolarów przychodu, co w porównaniu z 30 miliardami ogółu jest mizernym wynikiem. Po prostu musimy pogodzić się z faktem, że praktycznie wszystko przeniosło się już na platformy pokroju Steama czy GOG-a.

Ciekawie wygląda to w zestawieniu z raportem agencji Newzoo, o którym szerzej pisałem tutaj. Widać, że DFC bardziej optymistycznie patrzy na pecety, bo w przypadku Newzoo ten segment powinien wynieść niecałych 27 miliardów dolarów do 2019 roku, czyli mniej niż w roku 2015.

Obie firmy zgadzają się natomiast w jednym. Niekwestionowanymi liderami branży gier wideo na świecie będą gry na tablety i smartfony oraz Chiny. Kraj środka już w 2016 roku wygeneruje ponad połowę obrotu całego regionu prześcigając tym samym wartość rynku europejskiego i przejmując od Stanów Zjednoczonych pozycję lidera. Gry mobilne natomiast jeszcze w tym roku będą stanowiły niemal 40 procent przychodów całej branży.

Niezależnie od tego, która prognoza się sprawdzi ciężko powiedzieć, że – jak twierdzą niektórzy – pecety umierają. Wręcz przeciwnie, mają się bardzo dobrze, a nie możemy zapominać o jeszcze jednym czynniku, który przyczyni się do wzrostów – wirtualnej rzeczywistości. Ta na razie raczkuje i jeszcze długa droga przed tą technologią, ale z czasem zacznie pojawiać się więcej interesujących i bardziej skomplikowanych tytułów na gogle, które na pewno podkręcą sprzedaż gier.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.