Kolejny krok w rozwoju Epic Games Store’a

Kolejny krok w rozwoju Epic Games Store’a11.03.2020 17:00
Bartosz Witoszka

Z długiej wyliczanki rzeczy, których brakuje na platformie twórców Fortnite’a można już wykreślić listę życzeń.

Nie będę ukrywał, że podoba mi się to, co przez ostatni rok zrobiło Epic Games z dystrybucją cyfrową gier. Gracze co tydzień dostają dwie darmowe gry (w tym będą aż trzy, bo Anodyne 2: Return to Dust, A Short Hike i przegenialne Mutazione), deweloperzy zaś korzystniejsze warunki współpracy. Oprócz niższej marży (tylko 18%, co przy 30% Steama stanowi ofertę nie do odrzucenia) twórcy i wydawcy mogą zdecydować się na czasową ekskluzywność swojej gry, za co dostaną dodatkowe środki, które nierzadko stanowią zwrot kosztów zainwestowanych w produkcję.

Oprócz tego wszystkiego, Tim Sweeney wprowadził też niemało zamieszania, co zmusiło Valve do pierwszej od wielu lat zmiany wyglądu Steama, by ten zaczął w końcu przypominać platformę z XXI wieku, a nie jakieś siermiężne coś rodem z początków Internetu. Podoba mi się to i kibicuję dalszym zmianom.

Ale – to jest ten moment, kiedy przyznaję rację przeciwnikom EGS-a – to w jakim stanie Epic Games Store zadebiutował wołało o pomstę do nieba. Brak podstawowych funkcjonalności, do których przyzwyczailiśmy się korzystając z platformy Valve skutecznie utrudniał poruszanie się po sklepie czy własnej bibliotece. Co prawda część rzeczy została już wprowadzona – jak choćby system ocen, licznik czasu gry czy zapisy w chmurze – a od niedawna dostępna jest kolejna funkcjonalność.

Mowa o listach życzeń, które de facto są bieda listą życzeń ze Steama, bowiem użytkownik nie dostaje powiadomienia mailem (ta niespotykana dotychczas technologia ma trafić do nas w późniejszym terminie) o przecenach czy premierze danej gry, a musi wejść do specjalnej zakładki. O ile doceniam wszystkie zmiany, jakie wprowadza Epic Games na swoje platformie, to jednak dobrze by było, gdyby pojawiały się one szybciej. Z drugiej strony Steam nie robi na razie nic w temacie prób obrony swojej dotychczasowej pozycji i po wspomnianym już “upgradzie” nie doczekaliśmy się znaczącej zmiany.

Pozostaje nam na razie czekać na dalsze informacje o rozwoju Epic Games Store’a i mieć nadzieję, że następną funkcjonalnością na liście spółki Tima Sweeney’a jest koszyk z zakupami czy możliwość dawania sobie prezentów.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.