Kolejne polowanie na oszustów - fałszywe haki do CS:GO wprawiają w ruch Młot Banowania

Kolejne polowanie na oszustów - fałszywe haki do CS:GO wprawiają w ruch Młot Banowania03.02.2016 17:11
Patryk Fijałkowski

Biedni piraci i krętacze muszę uważać na każdym kroku... Nic nie jest tym, czym się wydaje. A potem jeszcze się z nich śmieją ci niegodziwcy, którzy z nich zadrwili!

Użytkownik reddita AndoirdL postanowił się zabawić i przy okazji pomóc trochę światu wirtualnej, wieloosobowej rozgrywki. Przygotował z tej okazji małą przynętę - trzy rzekome paczki multihaków do CS:GO, które miały użytkownikom dawać takie korzyści jak nierealne w normalnej grze kąty widzenia czy nieskończone życie lub amunicja. Jednak to, co robiły naprawdę te "boskie umiejętności", okazywało się dużo lepsze - uaktywniały system Valve's Anti Cheat i banowały cwaniaków.

Pierwsze dwie pułapki robiły to w określonym czasie, np. o godzinie 22:00 w dniu opublikowania, dzięki czemu - teoretycznie - więcej osób mogło je ściągnąć i nie zorientować się, że coś jest nie tak. Trzecia i ostatnia była już prawdziwą bombą - uruchamiała sławnego ban hammera od razu po zainstalowaniu haka i dołączeniu do gry. Przewrotnie to właśnie ta ewidentna podróba doczekała się największej ilości pobrań. Wskutek małego polowania ponad pięciu tysięcy oszustów zostało wykluczonych z rozgrywek Counter Strike'a. Jest to niby niewielki ułamek graczy, którzy na co dzień naginają prawa gry, niemniej poczucie sprawiedliwości i tak smakuje dobrze.

Co więcej, to raczej nie koniec. AndroidL zauważa trzeźwo, że najlepszym sposobem na wrobienie oszustów, jest zdobycie reputacji na forach hakerskich i dopiero potem wpuszczenie w maliny jak największej grupy. Już teraz twórca pułapek dostaje prywatne wiadomości z danymi do "sprawdzonych" kont na stronach z hakami. To da mu pole manewru do zastawiania kolejnych sideł. Dużą radość zarówno autorowi, jak i pozostałym użytkownikom reddita, sprawia teraz czytanie zażaleń oszustów, którzy potracili swoje konta. Ich frustracja i dezorientacja jest wisienką na torcie.

Warto pamiętać, że nie jest to pierwszy raz, kiedy z oszustów robi się idiotów. Jasne, ten smakuje najlepiej, bo dotyczy oszukiwania w grze nastawionej na rywalizację i skutkuje masowym banem, ale poprzednie pułapki zastawiane przez deweloperów również były zmyślne - szczególnie kiedy prowadziły do publicznego odsłonięcia się piratów skarżących się, że "coś nie działa". Tak było z windą w The Talos Principle, która zatrzymała się w połowie drogi i więziła delikwenta, uniemożliwiając przejście gry. Tak było z Far Cry 4, z którego Ubisoft wyciął opcję regulacji field of view, by dać go legalnym nabywcom w dniu premiery w formie patcha.

A pamiętacie żarciki ekipy z CD Projekt RED, która zostawiła kilka pułapek w pirackich wersjach Wiedźmina 2? Jedną z zabawniejszych było podłożenie starej, grubej Marietty Loredo w miejsce wszystkich pań, z którymi Geralt miał stosunek płciowy (oszuści myśleli oczywiście, że to bug). Kupę zabawy dostarczały też pojedynki z nieśmiertelnymi piratami czy zgony Geralta na początku gry...

Żarty żartami, ale piratom nie jest już do śmiechu, odkąd system zabezpieczeń Denuvo miesza im szyki i nie pozwala scrackować niektórych gier. Grosz do grosza, tutaj za trudne zabezpieczenia, tam fałszywe haki, i może zminimalizujemy działalność oszustów? Bo kompletna eliminacja jest raczej niemożliwa.

[źródło: reddit]

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.