Jeszcze trochę danych z 2008 roku - które gry tracą na wartości, a które zyskują?

Jeszcze trochę danych z 2008 roku - które gry tracą na wartości, a które zyskują?21.01.2009 17:56
marcindmjqtx

Chociaż powyższe i znajdujące się w rozwinięciu dane pochodzą z USA, to i tak pokazują dość interesujące rynkowe trendy. Czy dużo jest nowych gier, nie kolekcjonerskich białych kruków, które można kupić i niemal od razu odsprzedać z zyskiem? Tabele pokazują, że tak. Wii Fit to najbardziej dochodowy dla "prywaciarzy" tytuł pozwalający na natychmiastową 50% marżę w stosunku do tego, co w sklepach. Ciekawe jest, że na tej liście znalazły się również gry uznane za, powiedzmy, nieszczególnie udane jak np. Rapala Fishing Frenzy czy Puzzler Collection. Tutaj jednak z kolei działa pewnie siła niewielkiego nakładu i spekulujących od pierwszych dni sprzedaży kolekcjonerów wykupujących towar z półek. A jak tendencje te wyglądają w przypadku poszczególnych wydawców?

Gry Bethesdy i Nintendo można niemal w ciemno brać, pograć, a potem odsprzedać i nie powinniśmy na tym za bardzo stracić. Dalej już trzeba się liczyć ze utraceniem przynajmniej 1/5 wartości początkowej. Biedne Brash i Sierra spadają zaś na łeb na szyję i nawet za połowę ceny sklepowej nikt nie chce gier od tych wydawców nabyć.

Kolejna tabelka - podział ze względu na konsole. I również tutaj Nintendo bryluje z dwoma konsolami. Gry na PS2 aż tyle nie tracą, bo wychodzi na ten sprzęt teraz sporo ładnie wydanych gier w niskich nakładach (choćby Persony), które zapewne podbijają statystyki. PS3 i 360 niestety nie mogą pochwalić się najlepszym wynikiem. Hardkorowcy nie lubią płacić dużo za gry i generalnie bardziej orientują się w rynku, więc nie dają się łatwo nabić w butelkę.

Na sam koniec gry, które lądują na dnie rankingu. Zapakowanie nienajlepszego Sega Superstars Tennis do pudełek z konsolami musiało tak się skończyć. Nie ma się zresztą co oszukiwać - to głównie gry słabe, bądź też uznane za takowe przez ogół. Z The Club ostatecznie zamiast promowanego hitu wyszedł kit i też wylądowało na deskach.

Jakub Tepper

[via VGPC]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.