iPhone 3GS wcale nie takim zbawieniem?

iPhone 3GS wcale nie takim zbawieniem?02.07.2009 23:45
marcindmjqtx

Na pierwszy rzut oka wprowadzenie nowych podzespołów do iPhone'a 3GS przekłada się na nowe możliwości tworzenia jeszcze lepszych i ładniejszych gier. Problem polega na tym, że dotychczas sprzedało się ok. 1 milion odświeżonych telefonów, co w porównaniu z 40-milionową bazą użytkowników iPhone'ów (oraz iPodów Touch) stanowi względnie małą liczbę. Zatem uprzywilejowanych użytkowników jest póki co względnie niewiele. Co z takim fantem mają zrobić deweloperzy?

Nie da się pisać gier z myślą wyłącznie o nowej platformie, gdyż nie będą one działać na iPhone'ach poprzednich generacji (OpenGL ES 2.0, który wspiera 3GS, nie jest kompatybilny z wersją 1.0). Aby więc gra dotarła do jak największego grona odbiorców, musi ona być tworzona albo pod kątem obu wersji telefonów, albo na bazie pierwszego iPhone'a (3G).

Pierwsza opcja jest na pewno bardziej kosztowa, druga sprawia, że nowe możliwości 3GS-a nie będą praktycznie wykorzystane (za wyjątkiem krótszych czasów ładowania i płynniejszej animacji). Jaką więc obrać strategię?

Rob Murray z Firemint (to ta firma zrobiła świetne wyścigi Real Racing), uważa, że należy tworzyć w oparciu o wspólny mianownik, czyli poprzednie generacje iPhone'ów. Dodaje też, że:

Z tego co zaobserwowałem w AppStore, nie uważam, aby było dużo gier, które wyciskają ostatnie poty z aktualnej wersji sprzętu. W przypadku zdecydowanej większości aplikacji, od strony zapotrzebowania na moc nie ma czegoś, czego nie da się zrobić na poprzednich modelach przy odrobinie uwagi i optymalizacji.Kwestie techniczne to jedno, ale Murray zwraca uwagę na jeszcze jeden problem związany z 3GS:

Aby zyskać jak najwięcej na specyficznej inwestycji w 3GS, chciałbyś skupić się na uwydatnianiu i promocji zysków. Jednakże, kiedy tak postępujesz, równocześnie możesz bardzo łatwo dać części rynku nie-3GS złudne oczekiwania. Jeśli więc decydujesz się na wyróżnienie 3GS, musisz poważnie zastanowić się, ile szumu chcesz wokół tego zrobić. Jeśli będzie go zbyt dużo, może to się obrócić przeciwko tobie w postaci negatywnych recenzji użytkowników nie-3GS. Z kolei jeśli nie będzie promował, nie wyciągniesz tyle ze swojej inwestycji, ile byś mógł.Zatem wprowadzenie nowego iPhone'a nie jest dla wszystkich wcale takim błogosławieństwem. Na pewno jeszcze trochę poczekamy zanim twórcy odważą się w pełni wykorzystywać nowe możliwości. Ale jest na co czekać. Zerknijcie na koniec na filmik, który prezentuje wersję Real Racing przed i po optymalizacji pod kątem 3GS. Co prawda graficznej różnicy nie widać, ale co powiedzieć na 40 samochodów podczas wyścigu przeciwko 6 z wersji na poprzednie generacje? Robi wrażenie...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.