Idea skierowanych tylko do prasy targów gier wideo powoli się przejada? Kolejni wydawcy rezygnują z obecności na tegorocznym E3

Idea skierowanych tylko do prasy targów gier wideo powoli się przejada? Kolejni wydawcy rezygnują z obecności na tegorocznym E307.03.2016 12:25
Bartosz Stodolny

Jak tak dalej pójdzie, to w tym roku na E3 będziemy mogli podziwiać tylko Sony, Microsoft, kilku mniejszych wystawców i sporo pustej przestrzeni.

Pod koniec stycznia Dominik pisał, że Electronic Arts rezygnuje z klasycznego stoiska na tegorocznych targach E3 i przeprowadzi jedynie konferencję poprzedzającą właściwą imprezę. Zamiast tego wydawca zorganizuje w czerwcu własne wydarzenie o nazwie EA Play, skierowane przede wszystkim do graczy. Podobną decyzję w ubiegłym tygodniu podjął Activision Blizzard, który co prawda pojawi się z nowym Call of Duty na stoisku Sony, jednak swojego mieć nie będzie.

W weekend natomiast dowiedzieliśmy się, że kolejnych dwóch wydawców postanowiło zrezygnować z udziału w targach. Disney i Wargaming zapowiedzieli właśnie, że na tegorocznym E3 ich stoisk nie uświadczymy. Jest to spowodowane faktem, że obie firmy chcą bardziej skupić się na bezpośrednim dotarciu do fanów, a do tego w przypadku Wargamingu idea imprezy nie pokrywa się z modelem biznesowym firmy. Poza tym chodzą też plotki, że ceny stoisk osiągają astronomiczne kwoty, często idące w miliony dolarów i wystawcy zwyczajnie mają tego dosyć. Przedstawiciel twórców World of Tanks tak o wszystkim się wypowiada:

Dodał też, że firma i tak skupia większość aktywności na swoich odbiorcach, podobnie jak Disney, który zamierza latem organizować własne, "skierowane bezpośrednio do fanów wydarzenia". Ciężko się z tym nie zgodzić, E3 to impreza głównie dla przedstawicieli mediów, a dopiero w ubiegłym roku wystawcy dostali pulę biletów do rozdania graczom. W tym roku akcja ma zostać powtórzona, ale wstęp nadal będzie dla większości zamknięty. W dobie Twitcha i YouTube’a można szybko i tanio przygotować własną konferencję, a poza tym jest wiele wydarzeń, na które gracze mogą wejść bez problemu, jak choćby Gamescom czy PAX. Do tego zorganizowanie własnej imprezy powoduje, że cała uwaga skupia się na jednej firmie i nie musi być dzielona między wystawców.

Oczywiście nie jest tak, że w tym roku na targach w Los Angeles nie uświadczymy niczego ciekawego. Swoją konferencję zapowiedziała Bethesda i bardzo ciekawi mnie, co firma zaprezentuje. Podobnie jak Take-Two. Właściciel Rockstara i 2K Games powiedział tylko, że szykuje na imprezę "coś wielkiego". Pytanie, co? Battleborn wychodzi w maju, czyli przed targami. Mafia III nie ma jeszcze konkretnej daty premiery. Rockstar z kolei do tej pory praktycznie nie pojawiał się na E3, ale skoro ma to być „coś wielkiego”, to może faktycznie doczekamy się zapowiedzi na przykład Red Dead Redemption 2? Albo w końcu jakiegoś fabularnego dodatku do GTA V?

Pozostaje czekać. Targi E3 odbędą się w dniach 14 – 16 czerwca tego roku.

[Źródło: VentureBeat]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.