Half-Life

Half-Life22.12.1998 17:19
marcindmjqtx

W tej grze co prawda też się strzela i walczy ze złymi, ale trzeba przede wszystkim myśleć.

Half-Life

W tej grze co prawda też się strzela i walczy ze złymi, ale trzeba przede wszystkim myśleć.

Nazywasz się Gordon Freeman i jesteś młodym doktorem fizyki pracującym nad supertajnym projektem w strzeżonej bazie. Eksperyment nie bardzo się powiódł i z innego przypadkowo otwartego wymiaru zaczynają przybywać całe hordy Obcych.

Nie jest ważne, czy uratujesz nasz świat. Najważniejszy jesteś ty - twoje wirtualne życie. Znajdziesz się pomiędzy młotem a kowadłem, czyli między Obcymi a nacierającymi z drugiej strony komandosami wysłanymi przez rząd.

Zobaczysz długie korytarze, ogromne hale, w których pracują potężne roboty, będziesz mijał naukowców krzątających się przy jakiś próbkach lub komputerach za odizolowanymi grubymi szybami. Coś niesamowitego. Bardziej film niż gra.

Dodatkowe porcje „zdrowia”, energii lub amunicji nie leżą porozrzucane niedbale po podłodze jak w domu lewackich terrorystów. Aby się „zregenerować”, trzeba znaleźć odpowiedni generator (chodzimy ubrani w specjalny kombinezon), aby uzupełnić amunicję, trzeba ją zabrać martwemu żołnierzowi, a nową eksperymentalną broń zabrać wyłącznie z tej części laboratorium, gdzie nad takimi zabawkami pracowano.

W grze nie ma poziomów. Nie jesteśmy zmuszeni do oczyszczania kolejnych sektorów z Obcych i nieprzyjaznych nam komandosów. Zresztą jeśli się zjawią, to sterujące nimi algorytmy sztucznej inteligencji z pewnością nas zaskoczą.

W „Half-Life” trzeba myśleć, i to intensywnie. Walka pozwala tu przeżyć, ale na pewno nie doprowadzi nas do szczęśliwego zakończenia. Trzeba zastanowić się, jak otworzyć potężne monumentalne drzwi albo jak naprawić reaktor, aby nie było powtórki z Czarnobyla.

I jeszcze uwaga o dźwięku. Trójwymiarowe przestrzenne efekty nie są już żadną nowością, ale tutaj są nadzwyczaj sugestywne i wyraźne. Co ciekawe, gra działa w miarę płynnie nawet na słabszych (co nie znaczy archaicznych) komputerach. Na pewno jest to też jeden z ważniejszych typów na grę roku. To najlepsza „doomopodobna” strzelanka, jaka dotychczas powstała.

Marcin Kaczmarczyk

Marcin Kaczmarczyk

Half-Life Producent: Sierra On-Line Dystrybutor: CD Projekt Minimalne wymagania: Pentium 133, 24 MB RAM, CD-ROM x2, Windows 95

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.