Google Stadia. Ruszyły pierwsze zwroty pieniędzy

Google Stadia. Ruszyły pierwsze zwroty pieniędzy10.11.2022 12:59
Google Stadia
Źródło zdjęć: © Getty Images | Future Publishing

Niespodziewane zamknięcie usługi Google Stadia poruszyło użytkowników platformy. Niepokój dotyczył między innymi tego, co stanie się z pieniędzmi za zakupione gry. Google rozpoczęło proces zwracania środków.

Usługa Google Stadia miała przynieść swoistą rewolucję w grach, a skończyło się dość rozczarowująco. We wrześniu, po niecałych trzech latach działania Stadii, Google zapowiedziało wyłączenie serwerów, które zaplanowane jest na 18 stycznia 2023 r. Pozytywny aspekt jest taki, że klienci firmy nie zostaną na lodzie - rozpoczynają się zwroty środków.

Na stronie pomocy poświęconej Google Stadia możemy przeczytać, że 9 listopada 2022 r. rozpoczął się proces zwracania środków użytkownikom usługi. Proces ten ma być w miarę możliwości automatyczny, a zwracane będą pieniądze za wszystkie gry, dodatki i subskrypcje (za wyjątkiem subskrypcji Stadia Pro), które wydano w sklepie Stadia.

Koniec Google Stadia - kiedy zwrot pieniędzy?

Nie ma pewności, co do ostatecznego terminu zwrotu wszystkich środków. Nie będzie to jednak proces szybki. Google zakłada, że większość zwrotów uda się zrealizować do 18 stycznia 2023 r.

Firma zaznacza przy tym, że procesu nie da się w żaden sposób przyspieszyć. Kontakt z działem wsparcia klienta nie wpłynie na tempo realizacji zwrotu środków, dlatego Google prosi użytkowników o cierpliwość.

Google Stadia - jak będą przebiegać zwroty?

Google poinformowało, że od 9 listopada 2022 r. firma będzie starać się automatycznie zwracać środki za każdą transakcję na konto formy płatności, której użyto do zakupu określonych produktów. Jeśli się to nie uda, użytkownik otrzyma wiadomość e-mail od Google z instrukcją dalszego postępowania.

Google Stadia a zwroty sprzętu

Google przewiduje także zwroty za sprzęt, który został zakupiony w celu korzystania z platformy Google Stadia. Nie ma jednak jasności w kwestii konieczności dokonania zwrotu samego sprzętu. Firma informuje, że "w większości przypadków" nie ma potrzeby dokonywania zwrotu urządzeń, lecz nie zdefiniowano, kiedy taka konieczność się pojawi.

Karol Kołtowski, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.