Gdy nie lubisz kogoś w telewizji, przełączasz kanał. W internecie? Wyłączasz go

Gdy nie lubisz kogoś w telewizji, przełączasz kanał. W internecie? Wyłączasz go12.07.2012 11:03
marcindmjqtx

RockAlone2K to jeden z popularnych polskich youtuberów zajmujących się grami. Aktualnie w zawieszeniu, bo ktoś sprytny doprowadził do zablokowania jego konta na YouTube.

Taktyka "ataku" była prosta. Ktoś skopiował kilka filmów autorstwa Rocka, Remigiusza Maciaszka  na dysk, wrzucił na YouTube, oznaczył jako swoje, a następnie zgłosił, że oryginalne produkcje naruszają jego prawa autorskie. Po otrzymaniu dostatecznej liczby powiadomień automat moderujący na YT blokuje konto do wyjaśnienia. I Rock teraz wyjaśnia, nie mogąc do tego czasu wrzucić nowych materiałów. Trochę to może zająć.

Czemu w ogóle atakować popularnego youtubera (czy też, videoblogera)? Popularność nie oznacza, że jest się wszędzie lubianym. Ba, wręcz często powoduje, że przez wielu lubianym jest się mniej. Rock od dłuższego czasu wzbudzał różne emocje. Ostatnio zrobiło się wokół niego jeszcze duszniej, ponieważ po raz pierwszy na taką skalę zaczęto rozmawiać na polskim YouTube o tym, ile się zarabia na publikowanej tam treści. Rock występował tutaj w roli tego złego, który zarabia.

Więc ktoś postanowił mu to zarabianie utrudnić.

O poziomie dyskusji najlepiej świadczą pojawiające się głosy, że atak jest sposobem na odwrócenie uwagi od "trudnego tematu" jakim są pieniądze.

Czego nas to uczy?

To kolejne potwierdzenie nie tak starej prawdy, że w internecie wszyscy są nieco bliżej siebie niż zwykle. Nadawca i odbiorca. Gwiazda i fan. Gdy nie lubiliśmy kogoś ze starych mediów, aby sobie ulżyć, wystarczyło przekląć pod nosem lub, nieco później, napisać złośliwy komentarz, którego zainteresowany i tak nigdy nie przeczyta.

W nowych mediach internetowa gwiazda znajduje się na wyciągnięcie ręki. W większości przypadków jest jednoosobową firmą. Aktorem/producentem/moderatorem. Częściej wchodzi w bezpośredni dialog z odbiorcą, bo ma też ku temu narzędzia. A jeśli relacje się pogorszą, odbiorca ma nowe sposoby na uprzykrzenie mu życia.

Jedni blokują konta na YT, drudzy włamują się na blogi, inni przeprowadzają ataki DDoS na ulubionych streamerów. To nowy, wspaniały (?) świat. Kuba Wojewódzki nie miał takich problemów.

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.