Gaben znów to zrobił. Kolejna steamowa wyprzedaż, kolejny sukces

Gaben znów to zrobił. Kolejna steamowa wyprzedaż, kolejny sukces07.07.2016 11:58
Bartosz Stodolny

Czy to jeszcze kogoś w ogóle dziwi?

Ubiegłoroczna letnia wyprzedaż na Steamie skończyła się wynikiem 33 milionów sprzedanych gier za łączną kwotę 160 milionów dolarów. To naprawdę imponujące liczby, które bledną przy danych z zakończonego właśnie letniego szaleństwa zakupowego w krainie, gdzie nikt nie potrafi liczyć do trzech.

Jak podaje SteamSpy, w tym roku gracze kupili 37 milionów gier, wydając na to 228 milionów dolarów. Innymi słowy, przychód ze sprzedaży udało się zwiększyć o ponad 40 procent. Liczby nie są jeszcze ostateczne, no i pamiętajmy, że SteamSpy podaje przybliżone dane, ale i tak robią wrażenie.

Na wzrost przychodu wpływ ma na pewno fakt, że zmianie względem ubiegłego roku uległa średnia wartość rabatu – z 66% w 2015 roku na 50% roku obecnym. Pomogła też wprowadzona podczas ostatniej zimowej wyprzedaży rezygnacja z ofert dziennych i błyskawicznych. Po prostu gracze, nie mając na co czekać, kupują gry od razu.

A kto wygrał letnią wyprzedaż 2016? Rok temu był to ARK: Survival Evolved, przychód ze sprzedaży którego przekroczył 11 milionów dolarów. W tym roku jeśli chodzi o liczbę egzemplarzy najwyżej jest Counter Strike: Global Offensive, którego przybyło w bibliotekach blisko pół miliona graczy. Wyżej na liście są co prawda Limbo i Payday 2, ale pierwsze było niedawno dostępne za darmo, a druga gra miała swój darmowy weekend, zatem przyrost posiadaczy nie jest w tym przypadku naturalny.

Nieco zaskakuje Age of Empires II HD na drugiej pozycji z ponad 370 tysiącami sprzedanych kopii. Nie zabrakło też polskich gier, Wiedźmin 3 wypadł co prawda z pierwszej dziesiątki, ale nadal kupiło go ponad 200 tysięcy osób. Na liście znalazły się też This War of Mine (147 tysięcy egzemplarzy) i Wiedźmin 2 (100 tysięcy kopii).

Jeśli natomiast chodzi o wartość sprzedaży, to liderem jest DOOM, na którego wydano łącznie ponad 9 milionów dolarów. Po piętach depcze mu… GTA V z kwotą nieco przekraczającą 8 milionów dolców. Grę sprzed ponad roku, która nie była jakoś wybitnie przeceniona, kupiło ponad 200 tysięcy osób. Z innych dużych liczb warto jeszcze wymienić Rise of the Tomb Rider (prawie 6 milionów dolarów), Dead by Daylight i Wiedźmina 3 (obie ponad 5 milionów dolarów).

DOOM – Launch Trailer

Dobre wyniki, zarówno dla Valve, jak i deweloperów. W kwietniu pisałem, że sprzedaż gier na Steamie spada rok do roku, natomiast powyższe wyniki pokazują coś, o czym wiadomo już od dawna. Gracze się wycwanili i nie chcą kupować gier za pełną cenę. Wolą poczekać do wyprzedaży i trochę zaoszczędzić.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.