Frekwencja na E3 coraz lepsza. Ochrona coraz bardziej dziurawa

Frekwencja na E3 coraz lepsza. Ochrona coraz bardziej dziurawa20.06.2017 13:57
Patryk Fijałkowski

Nic złego się na szczęście nie stało, ale strażnicy powinni wykazać się większą czujnością.

Tegoroczne targi E3 mogły nie zapisać się na kartach historii jako bomba na miarę kilku wcześniejszych edycji, ale z pewnością były wyjątkowe ze względu na jeden element - po raz pierwszy pojawiły się tam osoby spoza branży. Na halach zawitali po prostu fani gier w liczbie piętnastu tysięcy. Między innymi z tego względu podczas imprezy było ponad 18 tysięcy ludzi więcej niż rok temu - z 50 300 zrobiło się 68 400.

Zmiana była odczuwalna. Deweloperom zdarzało się narzekać na straszne tłumy, choć to akurat chyba powinno ich cieszyć, skoro wiąże się z tym więcej uwagi skierowanej na ich tytuły. Inni zwracali natomiast uwagę na dosyć luźną ochronę. Rami Ismail (Nuclear Throne) zdradził we wpisie na blogu, że przez trzy dni targów na teren imprezy wchodził bez pokazywania opaski, ot tak, z ulicy. Za każdym razem miał też ze sobą plecak, którego zawartości nikt nie sprawdzał.

W dobie tego, co dzieje się na świecie, tego typu ochrona na tak wielkiej imprezie brzmi dosyć niepoważnie. Sam pamiętam, jak podczas zeszłorocznego Gamescomu wkurzał mnie fakt, że niespecjalnie zwracano uwagę na mój plecak. Mógłbym wnieść tutaj wszystko, myślałem sobie. I miałem zwyczajnie nadzieję, że nikt tego niefrasobliwego podejścia organizatorów nie wykorzysta. Podobnym rozważaniom nie sprzyjał fakt, że niecały miesiąc wcześniej miejsce miała strzelanina w Monachium.

Dan Hewitt z Entertainment Software Association, czyli firmy odpowiedzialnej za E3, uspokaja jednak wszystkich zaniepokojonych poziomem ochrony:

Cóż, to z pewnością prawda. Nic złego się nie wydarzyło, ale wygląda na to, że w sumie mogło. Biorąc pod uwagę skalę wydarzenia i jego nową otwartość na osoby spoza branży, warto byłoby następnym razem pokusić się o większą czujność. Niestety, żyjemy w niebezpiecznym świecie, a dokładniejsza kontrola przy wejściu nie jest zbyt wysokim kosztem za większe bezpieczeństwo. Niech już mi przetrzepią ten plecak, nawet jeśli będę musiał przez to postać pół godziny dłużej w kolejce do wejścia.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.